Смятате, че е дошло е време за цялостно боядисване на автомобила Ви? Добре е да знаете отговорите на следните въпроси, преди да започнете:
- Защо е рисково да боядисвате автомобила си сами;
- Какво е важно при предварителната подготовка на автомобила;
- Особености и предимства на камерите за боядисване;
- Цялостно пребоядисване или само на детайли е удачното решение.
Бъдете подготвени! Когато знаете какво и как трябва да направите, пестите ценно време и излишните разходи.
Не опитвайте това у дома
Колкото и да ни се иска да разбираме от всичко и да можем всичко, точно в този случай е по-добре да оставим специалистите да си свършат работата. Боядисването на автомобил е доста специфично умение, изискващо не само добра подготовка и знания, но и специализирано оборудване и материали. Така че, ако никога не сте се обучавали в тази сфера, а колата Ви вече плаче за нов цвят, няма съмнение, че правилното решение е да се доверите на специалисти. За да се постигне наистина професионален резултат и да се избегне факторът човешка грешка, целият процес трябва да бъде извършен посредством оборудване от най-висок клас.
Подготовка на колата преди боядисване
Както при всеки друг процес, най-важният етап, от който реално зависи добрият краен резултат, е предварителната подготовка. А когато става дума за подготовка на автомобил за боядисване, стриктното изпълнение на всеки от етапите е от ключово значение. Без правилно измиване, шлайфане, изшкурване, филиране или грундиране колата Ви няма как да придобие желания завършен вид.
Безпрахово пребоядисване на автомобила в камера
Използването на специална камера за боядисване и изпичане на боята е задължително, ако искате гарантирано да постигнете добър резултат. Ето предимствата:
Регулиране на температурата
Тъй като всяка боя има своите технически особености както относно метода за нанасяне, така и за температурата, при която трябва да съхне, нужно е да се зададат съответните настройки за регулация на камерата. Така целият процес ще протече напълно контролирано.
Безпрахово изпичане на боята
Представете си само – Вашата кола e току-що пребоядисана, с нов цвят и перфектен блясък. Ще Ви даде ли сърце да я оставите навън, да съхне на слънце! Разбира се, че не. Това изцяло би обезсмислило вложените труд и време. Автомобилът Ви просто ще стане жертва на замърсения въздух и досадните частици прах, които неизбежно ще полепнат по него при съхненето в неспециализирана среда. Спестете си допълнителните излишни обработки. В бояджийската камера съхненето на боята е безпрахово.
Бързо и лесно е
Бързината при завършителната фаза на процеса е още едно важно предимствата при използването на бояджийска камера. При този метод изпичането на боята отнема не повече 40 минути.
Цялостно боядисване на кола или само на детайли?
Невинаги се нуждаем от цялостно пребоядисване. Често леки одрасквания и несъвършенства могат да бъдат премахнати само посредством пастиране и полиране или чрез боядисване на отделен детайл на автомобила. Важното е правилно да се ориентирате кога наистина да инвестирате средства в боядисването на целия си автомобил и кога е достатъчно да прибегнете до леки козметични процедури със сходен ефект, но за много по-малко пари.
Пастиране. Това е идеалният варианти при леки, не особено дълбоки драскотини. При този метод се отнема само част от повърхностния слой на лака, като при това успешно се заличават леките несъвършенства по колата.
Пребоядисване на детайл. Ако автомобилът Ви е силно надраскан, значи пастирането няма да спаси положението. При частични повреди на боята се прибягва до боядисване на съответния детайл – врати, джанти, брони, калници, таван или капаци, например. Внимавайте обаче да не се получи неприятна разлика в цвета, тъй като тук става въпрос за много фини нюанси.
Цялостно боядисване на кола. Към този вариант, който подробно Ви представихме по-горе, се налага да прибегнете в случаите на силно надраскване или повреда. Той е удачен и ако просто искате да смените цвета на автомобила си и да му придадете изцяло нов облик.