Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
volvo-v50-l-01.jpg

Volvo V50

Volvo V50 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Volvo V50, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Volvo V50 бе представено през 2003 г. като комби вариант на малкия семеен автомобил Volvo S40, като и двата модела се произвеждат във фабриката в белгийския град Гент. V50 споделя платформата си с европейския Ford Focus и Mazda 3, но като дизайн, качество и безопасност си е истински продукт на традициите на шведската марка. Общо от по-закръгленото V50 са произведени 519,000 бройки преди Volvo да върне комби модела в линията на V40 през 2013 г.

От Volvo винаги са правили великолепни комбита и V50 не е изключение. Скромните външни размери не предполагат кой знае колко много място и за багаж, и за пътниците – но такова има. Багажникът е 417 литра, който нараства до 1,307 литра със свалени задни седалки. Макар че това отстъпва на 1,384-литровия багажник на комбито Mercedes C-Class или на колосалните 1,731 литра в комби варианта на Volkswagen Passat. Освен това седалките са луксозни и удобни, което ги прави подходящи и за дълги преходи. Характерна за интериора е плаваща централна конзола, която създава усещане за повече свободно пространство. От друга страна обаче, има по-евтини модели, които са по-практични, шофирането не е особено вълнуващо, а и окачването е малко по-твърдо от очакваното.

При двигателите има доста сериозен избор – бензиновите са 1.6- (100 конски сили), 1.8- (125 конски сили), 2.0- (145 конски сили) и 2.4-литрови (140 конски сили), като първите три са редови четирицилиндрови, а последният – петцилиндров. Дизеловите версии са 1.6- (109 конски сили), 2.0- (136 конски сили) и 2.4-литров D5 (180 конски сили), като първите два са редови четирицилиндрови, а последният е с турбо компресор. Има и версия 4x4 – V50 T5 AWD, която е с 2.5-литров бензинов двигател с турбокомпресор (217 конски сили). При по-мощните двигатели понякога спирачната система се износва по-бързо, така че тя задължително трябва да се провери при употребяваните автомобили.

През 2007 г. V50 мина през фейслифт – обновена предница, леки модификации по интериора, опционални ксенонови фарове, увеличена мощност и въртящ момент за T5 двигателя, шестстепенна трансмисия за D5 и добавен 1.8-литров Flexifuel (125 конски сили) двигател, който работи със смес от бензин и етанол. Дименсиите също са различни – минимално увеличаване на дължината и височината.

През 2010 г. отпадна редовият D5 дизелов двигател, като останаха само 1.6- и 2.0-литровите редови четирицилиндрови, които вече имат Старт/Стоп система. Точно тази DRIVe 1.6-версия, която има фантастично нисък разход на гориво, е и най-търсената на вторичния пазар. През тази година има още промени по екстериора, като най-видимата е новата, по-голяма емблема на решетката. Освен това ширината е увеличена с близо 250 милиметра. Добавен е и 2.0-литров Flexifuel двигател (145 конски сили).

Високо ниво на сигурност и надеждност

Автомобилите на Volvo винаги са били на челните места по отношение на сигурността и V50 не е изключение – пет звезди в краш-тестовете на Euro NCAP. Освен това – доста системи за асистенция и сериозно количество стандартни въздушни възглавници. А и тук е наличната уникалната за Volvo система за предпазване от травми при страничен удар.

Що се отнася до надеждността – там също няма повод за притеснение – тестовете на Dekra показват ниски нива на дефекти и представяне на ниво, по-високо от нормалното за класа. Единственото изключение са светлините, така че при употребяваните автомобили е добре да бъдат обстойно проверени. Нетипично за Volvo обаче фирмата прибра на няколко пъти V50 в сервизите. Първият бе през 2005 г. заради възможен дефект в предното стъкло, което се откача при челен сблъсък. После – през 2006 г. заради теч от резервоара, а впоследствие и заради дефекти по спирачната система (2007 – 2009 г.), заради нестабилни задни болтове (2008 г.) и заради горивната помпа (2008 г.).