Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
volvo-v40-l-01.jpg

Volvo V40

Volvo V40 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Volvo V40, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

От всички автомобилни марки, които биха могли да създадат достоен съперник за трона на Volkswagen Golf, това най-много отива на Volvo. Но не – шведската марка години избягваше сегмента на хечбек с пет врати. Или поне докато намери печелившата формула, защото V40 е точно това. По-добър от Golf и не толкова бляскав, но също по-добър от BMW и Audi. Красив, спортен, сигурен, надежден и какво ли още не. Кралят не е мъртъв, но сегментът си има нов крал! V40 се продава в Европа от 2012-а година и макар че се рекламира като „Направено в Швеция“, всъщност се прави в Белгия. Платформата е на Ford Focus, а от Volvo са подобрили и донастроили окачването. И ефектът се усеща – комфорт и контрол, който малцина постигат. Под капака също е забавно – двата бензинови двигателя (1.6-литров редови четирицилиндров EcoBoost със 150 или 180 конски сили и 2.5-литров редови петцилиндров Volvo B525 с 254 конски сили) се справят успешно, но, разбира се, дизелът се продава по-добре. Моделите са 1.6-литров Duratorq със 115 конски сили и 2.0-литров редови петцилиндров, който дава мощност от 150 и 177 конски сили. Моделите след 2014-а получиха Drive-E дизелови и бензинови двигатели, като новият D4 е изключителен. Ускорението от 0 до 100 км/ч се постига за 7.0 секунди, но е съчетано с нисък разход на гориво и ниски емисии на вредни газове. Във вътрешността Volvo смесва в перфектна комбинация топлия си стил с високо качество. Поредното доказателство, че дизайнът на V40 е правен от интелигентни хора, които ги е грижа. Част от малкото проблеми – пътниците отзад нямат достатъчно място, а и багажникът не е достатъчно обемист (само 335 литра – повечето конкуренти разполагат с повече). Пуританите биха казали, че има твърде много копчета по таблото или че шумът от пътуването не е достатъчно заглушен, но това са детайли. Te обаче свалят цената на употребяваните V40 по-бързо, отколкото пада цената на Golf или BMW – тоест автомобилите на Volvo са по-добра сделка на вторичния пазар.През 2013-а на пазара се появи Volvo V40 Cross Country – версия на V40 със защитни панели, по-големи колела и повишен клиърънс. Бензиновият вариант Т5 е с 4x4 и със система за контрол при спускане от хълмове. Всъщност тук има вградени повече асистиращи системи в сравнение с всеки друг предишен модел на шведската фирма. А двигателите са по-мощни от тези в основната версия. Логично Cross Country струва по-скъпо от V40, но си струва. През 2016-а дизайнът на предните фарове беше променен, за да е в унисон с останалите автомобили на Volvo.

Първият V40

Новият V40 обаче е вторият автомобил с това име в историята на Volvo. Първият е комбито на S40 – модел, произвеждан между 1995-а и 2004-а. Във второто поколение на S40 комбито носи марката V50. Всъщност първоначалната идея на Volvo е моделът да се казва S4/F4, но понеже Audi вече е резервирал S4, името е сменено. Тези автомобили се произвеждат в Нидерландия на платформа, съчетавана с Mitsubishi Carisma, което намалява и разходите, но и качеството (например твърде много дефекти по задните светлини). V40 е първото Volvo под дизайна на Питър Хорбъри, като печели и италианска награда за „Най-красиво комби в света“. Двигателите са шест разновидности, всичките четирицилиндрови – 1.9-литров турбо дизел (най-мощният му вариант е след 2001-а) и пет бензинови – 1.6-, 1.8- 2.0- литрови и 2.0-литров турбо, както и Т4. През 2000-а година Volvo пооправи S40 и V40 с доста технологични подобрения – двигателите, сигурността, по-големи дискове на спирачките, ново предно окачване, подобрено задно окачване, по-големи предни фарове и стопове. Съответно – машините след тази година са за предпочитане на пазара за употребявани автомобили. Второто поколение се появи през 2004-а и вече се произвежда в Гент, Белгия. Шасито и мнозинството компоненти са дизайн на Volvo, но малки механични части съвпадат с Mazda3 и европейската версия на Ford Focus. При дизеловите двигателите има разнообразие – вече са четири различни вида, същото важи и за бензиновите. Те са променени за моделите 2011-а. Бензиновите са 1.6-литров, 2.0-литров и Т5 (само с предно задвижване и автоматична трансмисия), а дизеловите – съществуващите DRIVe, новите D2, D3, D4 и 2.0-литровият flex-fuel, който върви и на бензин, и на Е85 – смес от петрол и етанол.