Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
vw-touareg-l-01.jpg

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Volkswagen Touareg, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Touareg е наименованието на луксозния всъдеход, произвеждан от Volkswagen Group, съвместно с Porsche и Audi. Представен за пръв път през 2002 г., кросоувърът предизвиква истински фурор. И няма как да е иначе. Въпреки почти идентичните черти с тези на Passat по екстериора, SUV-ът носи в себе си изтънчеността и класата на модели като Cayenne и Q7, но на чувствително по-добра цена. Volkswagen Touareg не е най-големият представител на своя вид, що се отнася до габарити, но вътрешното пространство е наистина огромно, а това прави пътуването с него истинско удоволствие. Недостатъците тук са може би сравнително малкият обем на багажника и липсата на допълнителни седящи места, както е при конкурента на Audi. Като заговорихме за интериора, ако трябва да го опишем с една дума, то тя би била „лукс”. Но това, което трябва да се усети, не може да се опише, както се казва. При този изискан дизайн, както и вниманието към всички детайли, съчетани с перфектната изработка, човек няма как да остане безпристрастен. Все едно се качвате в лимузина, която е толкова високопроходима, че може да я използвате и за офроуд.

Разни двигатели, разни идеали

Мощта пък е другата силна страна на модела. Неслучайно в една от рекламите си Touareg дърпа цял самолет, като и до ден-днешен държи рекорда за най-тежък товар, извозван с лек автомобил. Първите двигатели, интегрирани във всъдехода, са 3.2- и 4.2-литровите бензинови с 220 к.с. и 350 к.с. и дизеловите – 5-литров с 313 к.с., последван от 2.5, снабден със 175 конски сили, който е и най-достъпният в момента сред употребяваните екземпляри. Въпреки че не се слави с тиха работа, той е надежден и носи добре иначе тежкото купе на SUV. След фейслифта през 2005 г. са представени поредните попълнения при агрегатите – бензиновият W12 с 450 и 500 к.с. и 3,000-кубиковото TDI със своите 224 конски сили, което е и най-добрият избор на двигател за Touareg като цяло, но една идея от по-скъп от по-малкия си събрат. W12-ката пък е ненадмината по отношение на динамиката, но разходът на гориво в града надхвърля 25 литра на 100 км, а това не би било по джоба на средностатистическия потребител. При излизането на второто поколение Volkswagen Touareg през 2010-та година е наличен само един бензинов двигател – 3.6-литров, задвижван от 280 к.с., а дизеловите биват два основни – 3,000-кубиковото TDI с мощност от 204 до 262 к.с., както и 4.2 TDI със 340 конски сили. Обновена е и каросерията – всичко е издигнато на едно още по-високо ниво, по-луксозно, но и също толкова надеждно, както досега, а четири години по-късно лекият фейслифт затвърждава за пореден път класата на возилото. Относно екстрите, които притежава SUV-ът, дори при стандартно оборудваната версия са налични блокаж на диференциала, така наречените „умни фарове”, следящи пътя, климатроник и какво ли още не. Сигурността пък е проверена с краш-тестове, като на всички Touareg получава пълен брой точки.

Един автомобил с много приложения

За Volkswagen Touareg няма невъзможен терен, а за пътуващите в него думата „дискомфорт” не означава нищо. Това е може би най-универсалният автомобил, независимо къде и как ще се движи. Не са известни и сериозни проблеми при експлоатацията му, въпреки че някои екземпляри са над 10-годишни със сериозен „стаж” по пътищата. Единствено спирачките подлежат на по-честа смяна поради голямото тегло на всъдехода. Пазарът на употребявани автомобили разполага с достатъчно избор за всеки в зависимост от търсената модификация и това кой на какъв двигател се е спрял. Задължителна е подробната проверка за удари и ръжда по купето. Забележите ли и най-малката следа – бягайте. Това не е присъщо на немския звяр. И ако трябва да обобщим за финал – за много по-ниска цена човек може да се сдобие с кросоувър от ранга на Porsche Cayenne, но в пъти по-достъпен.