Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
toyota-avensis-side

Toyota Avensis

Toyota Avensis Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Toyota Avensis, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Toyota Avensis е голям семеен автомобил, произвеждан от японската фирма от 1997-а. Avensis е прекият наследник на европейския модел Carina E и е наличен като четиривратно купе, петвратен хечбек и комби. Първото поколение бе представено през 1997-а, за да даде по-модерно име и облик на Toyota Carina E. Моделът се продава добре в Европа, а през годините Avensis порасна като размер, технология, мощност и икономичност, за да бъде достоен съперник на Mazda 6, Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Opel Insignia, Citroën C5, Peugeot 508 и Škoda Superb. Avensis произлиза от френския термин „advancer“ – „напредвам/повишавам/увеличавам“. Макар че първото поколение е сериозно преработено издание на предишното поколение Carina E, единствените важни общи части са двигателите. Оригиналният модел има опция за четири различни двигателя (1.6-, 1.8-, 2.0-литрови бензинови агрегати и 2.0-литров турбо дизел) и три версии – купе, хечбек и комби. Както може да се очаква от Toyota – всички с високо качество на производство, отлична издръжливост, достатъчно комфортен вътрешен обем, комфортно шофиране и… не особено голямо удоволствие. През 2000-а година Avensis минава през фейслифт – сателитната навигация влиза в стандартното оборудване, двигателите са подобрени, а е добавен и нов модел – спортният Avensis. Година по-късно е представен и Avensis Verso – компактен ван, в който има място за седем пътници. Платформата на Verso е подготовка за второто поколение Avensis, но двигателят е само един вид – 2.0-литров.

Повече красота, повече удоволствие

Второто поколение е в съвсем различен формат – дело на дизайнерското студио на компанията във Франция (също както Toyota Echo и Toyota Corolla). То се появи в началото на 2003-а и предлагаше съвсем ново ниво на визуална привлекателност и удоволствие за шофьора. Двигателите са същите като в предишното поколение Avensis, но е добавен от 2.4-литров четирицилиндров агрегат от Camry. Avensis завърши на четвърто място на наградите „Автомобил на годината в Европа“ през 2004-а – след Fiat Panda, Mazda3 и Volkswagen Golf, но списание What Car? обяви Avensis за най-добър семеен автомобил за 2004-а и 2005-а. Този модел бе и първият японски автомобил, получил пет звезди от пет възможни в новите краш тестове на Euro NCAP, като с общо 34 точки получи най-високия резултат дотогава. Това бе и първото возило, продавано в Европа, с въздушна възглавница за колената. През 2006-а Avensis мина през фейслифт, като най-видимите промени са новата предна броня и решетка и мигачите на страничните огледала. Материалите за интериора също са нови, както и автоматичните предни фарове. По отношение на двигателите бе добавен D-4D двигател, който в съчетание с шестстепенната ръчна трансмисия, намалява разхода на гориво и емисиите на вредни газове и ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,5 секунди. Употребяваните автомобили от това поколение се котират доста високо, защото гарантират редки срещи със сервиза – надеждността е на изключително ниво (необичайно силно и издръжливо очакване, ако трябва да цитираме DEKRA). Но пак моделите след фейслифта са за предпочитане. Единственият проблем е при фаровете, но там грижите се разрешават лесно. Третото поколение бе представено на шоуто в Париж през 2008-а и стигна до пазарите в началото на 2009-а. Външният вид е още по-лъскав и атлетичен, а моделът е наличен само в два варианта – седан и комби – и за разлика от предишните поколения няма петвратен хечбек. По отношение на сигурността Avensis продължава да е на много високо ниво – стандартни са седем въздушни възглавници, активни облегалки за главите, които намаляват силата на камшичния удар при катастрофа, както и стопове, които премигват при рязко спиране. При тестовете на Euro NCAP Avensis получи пет звезди от пет възможни с 90 процента от всички точки за сигурността на пътниците на предната седалка. За задвижването има четири различни опции – три бензинови и един дизелов двигател, които са по-мощни от тези от предишното поколение и с по-ниски емисии на вредни газове. През 2012-а бе първият фейслифт на модела – налични са нова предна решетка и модифицирани задни фарове. Три години по-късно Avensis мина и през втори фейслифт – отново различна решетка, модифицирана задница, нов интериор и нови предни и задни фарове. Освен това новите ZR двигатели са първите с Valvematic технологията на Toyota. Според специалистите от DEKRA, Avensis трето поколение се представя значително по-добре от средното ниво в средния клас при тестовете на употребявани автомобили. Доста скучен автомобил, без шанс да искаш нещо повече. Но това не е лишено от предимства, нали?