Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
suzuki-swift-side

Suzuki Swift

Suzuki Swift Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Suzuki Swift, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Suzuki Swift, или както е наименуван в самото начало “Cultus”, е свръхкомпактен автомобил, дело на японската компания Suzuki с участието на General Motors и Isuzu. Моделът започва да се произвежда през 1983 г. в Пакистан и бързо се превръща във фаворит на потребителите по света. Тогавашните дизайн и двигатели не предлагат нищо изкушаващо за представите ни днес, но за времето си малкият симпатяга е бил компактен и удобен начин за придвижване, особено в града. Единственият вариант, в който се предлага първата генерация, е хечбек с 3 врати. Използваните двигатели са изцяло бензинови – от 1,000 кубиковия с 50 к.с. до 1,3-литровия със 101 к.с., представен малко след фейслифта през 1985 г. Три години по-късно се появява и второто поколение Suzuki Swift и познатият дотогава хечбек, освен триврата версия, вече има и 5 врати и може да се намери и като седан, и дори като кабриолет. Външният вид е драстично променен и компактното возило е с много по-съвременни черти, а интериорът и екстериорът са на съвсем друго ниво. При търсене на употребявани автомобили се намират екземпляри с 4 дискови спирачки, АBS, пълен ел. пакет, въздушни възглавници и климатик, а возенето е много по-комфортно от това на „първия” в свъхкомпактния клас – Mini, а пък за цената да не говорим. За корозия или ръжда пък не може и дума става, дори при сравнително стари коли. Двигателите също са изцяло обновени – японците отново са заложили на бензина като единствено гориво, но тук вече агрегатите са с много по-голямо разнообразие. Най-малкият е 1,000 кубиков с 53 к.с., последван от 1,3-литровите с 68, 71 и 101 к.с. и не на последно място – 1,6 с 95 к.с., като се предлагат версии със задвижване на четирите колела и автоматични скоростни кутии. Динамиката при управление и ускорението са съвсем прилични за автомобил от този ранг, а разходът на гориво е излишно да се споменава – повече от доволен. През 2000 г. на пазара излиза и Suzuki Swift III, който е по-скоро модификация на предходната генерация с известни изменения по външния вид и един нов отново бензинов двигател с обем от 1,300 куб.см. и мощност 85 конски сили.

Новото лице на Swift

С представянето на четвъртото поколение през 2004 г. обаче нещата стоят по съвсем друг начин. Дизайнът на мъника е напълно обновен. Линиите отвън се преливат много плавно, а интериорът лъха на съвременна кола, актуална и за в бъдеще. Надеждността на детайлите идва от перфектната сглобка и качествените материали. Комфортът е класи над този на предшественика, а екстрите говорят сами по себе си за 21-ви век. Седанът остава на заден план, но на хоризонта се появява първият дизелов двигател с 1,3 литра обем и 70 конски сили. Бензиновите вече биват 1.3 с 92 к.с., 1.5 със 102 к.с. и 1.6 16V Sport с внушителните за това купе 125 к.с., който ускорява от 0 до 100 само за 8,9 секунди и харчи средно едва 7,1 литра на 100. Петата генерация само надгражда добрите впечатления с появяването си през 2011 г., а фейслифтът от 2013-та затвърждава позицията на Suzuki Swift като фаворит в категория свръхкомпактни. 1,2-литровият безнинов двигател с 94 и 1,300-кубиковият със 75 конски сили, допълнени в последствие от най-новия – 1.6 със завидните 136 к.с., са модерни, надеждни, динамични и икономични. Управлението, което е изключително лесно, и маневреността на малката кола я правят идеалния избор за шофиране в градски условия. Противно на очакваното, дори на дълъг път е комфортно да се пътува с нея, поне що се отнася до двама човека, а известни затруднения биха изпитали по-високите пасажери, тъй като габаритите на автомобила не позволяват особено разполагане. Като минус може да се отбележи нищожният багажник, който е твърде малък, дори за возило от този калибър.

Много модификации, една душа

Едно е ясно. Колкото са различни всички генерации Swift, толкова те си приличат по едно – няма как да не изпиташ симпатии към модела. Каквото се изисква от такъв тип автомобил, той го изпълнява напълно. Това, в комбинация с добрата цена и надеждността на японските автопроизводители, го прави идеалния избор за търсещите малка кола с много възможности.