Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
skoda-octavia-l-01.jpg

Skoda Octavia

Skoda Octavia Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Skoda Octavia, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Skoda Octavia е голям семеен автомобил, произвеждан от чешката фирма Skoda Auto от 1996-а година насам. Името е същото като на по-ранния модел на марката, произвеждан между 1959-а и 1971-а. От модерната Octavia има три поколения автомобили, като за 20 години присъствие на пазара са продадени над пет милиона бройки. Името Octavia идва от латинското осем, което означава осмият автомобил на Skoda в модерната ера. Заради модела заводът в Млада Болеслав е сериозно обновен, така че да може да произвежда по 350 000 автомобила годишно, което превръща Skoda в най-голямата индустриална компания в Чехия. Дебютът на Skoda Octavia, един от най-успешните модели в света, е през април 1996-а и през следващите 20 години моделът се превръща в хит на всички пазари и е най-продаваният в историята на чешкия производител. Причината – комбинацията от над средното пространство, модерни двигатели, добра сигурност и атрактивна цена. В първото поколение (Typ 1U) за първи път се появяват страничните въздушни възглавници, а пък дизайнерският екип от Млада Болеслав успява да направи чудеса с багажника – огромната задна врата на хечбек модела позволява лесен достъп, а със свалени задни седалки размерът на багажника нараства до 1328 литра. Двигателите са три вида – 1.6- и 1.8-литрови бензинови и 1.9-литров турбо дизел инжекцион. По-късно се появяват и икономичният 1.9 SDI и 1.8 V турбо агрегат. Последният автомобил от първото поколение слиза от конвейера през ноември 2010-а, като Skoda общо продава над 1,5 милиона бройки от Octavia Typ 1U.

Световният рекорд на Skoda

Второто поколение Typ 1Z продължава по успешния път на своя предшественик, като между 2004-а и 2013-а от него се продават над 2,5 милиона автомобила. Тук дебютират технологии като директно впръскване за бензиновите двигатели и скоростна кутия с директна смяна на скорости. Моделът е базиран на платформата A5 (PQ35), която се използва и от други модели от групата на Volkswagen – Audi A3 Mk2, Volkswagen Golf Mk5, Volkswagen Jetta Mk5, SEAT León Mk2. Любопитно е, че употребяваните автомобили Skoda Octavia имат по-висока надеждност от подобните модели на Volkswagen. Промените, в сравнение с първото поколение, освен по двигателите, са свързани с осигуряването на повече пространство за пътниците на задната седалка (един от слабите моменти в Typ 1U) и увеличен клиърънс. Бензиновите двигатели са от 1.2-, 1.3- (специален дизайн за полицията в Литва), 1.4-, 1.6-, 1.8- и 2.0-литров, а дизеловите – 1.6-, 1.9- и 2.0-литрови, всичките TDI. През 2009-а на пазара се появява фейслифт версия, която включва механични промени, нов дизайн на фаровете и стоповете, както и промени по аудиосистемата и волана. През август 2011-а, специална Skoda Octavia vRS чупи световния рекорд и се превръща в най-бързия автомобил в света с двигател до 2 литра. Скоростта, развита на Bonneville Speedway, е 365.43 км/ч.

Octavia Трето поколение

Третото поколение Octavia (Typ 5E) е показано през декември 2012-а в музея на Skoda в Млада Болеслав, а три месеца по-късно е и на пазарите в Европа. Новият модел е по-дълъг и по-широк от предишния, но е по-лек с близо 100 килограма. Вътрешното пространство е оптимизирано и осигурява повече свобода на всички пътуващи, а багажникът е номер едно в своя клас с вместимост от 590 литра. Третото поколение е първото в историята на чешката фирма с преден радар и мултифункционална камера и може да се намери в сериозен брой вариации – спортната Octavia RS, 4x4 Octavia Combi, икономичната Octavia GreenLine, газовата Octavia G-TEC и приключенската Octavia Scout. Оценките на тестовете за сигурност също са високи – 5 звезди от 5 възможни от Euro NCAP. Що се отнася до двигателите, също както при предишното поколение, изборът е огромен и при бензиновите, и при дизеловите агрегати. На пазара за употребявани автомобили моделите след фейслифта от 2009-а са за предпочитане най-вече заради техническите новости. А и има доста оферти, което сваля цената. Според тестовете на Dekra при пробег между 50 000 и 100 000 километра 85 процента от употребяваните автомобили Skoda Octavia нямат никакви дефекти, докато средният процент за класа е само 70.