Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
seat-cordoba-l-01.jpg

SEAT Cordoba

SEAT Cordoba Преглед

Виж подробен преглед на автомобила SEAT Cordoba, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Преди началото на 90-те години на миналия век автомобилите, произвеждани в Испания, се славят единствено със своята посредственост и немарлива изработка. Автоинженерите от SEAT обаче показват на света едно ново и по-достъпно лице на Volkswagen с идентични характеристики и съвсем прилично качество.

Новото попълнение на SEAT

След успеха на компактния, но ограничен до един вид каросерия Ibiza, през 1993 г. от испанската автокомпания пускат на пазара новия модел Cordoba, предлаган като седан, купе и комби с предно предаване. Първото поколение се произвежда паралелно с втората генерация на Ibiza, като използва същата платформа, но с удължена база. Дизайнът е сходен с този на конкурентните модели от онова време като Volkswagen Vento и Opel Astra, но комфортът е дори на по-високо ниво. Интериорът предлага типичното за 90-те години немско излъчване в ниския клас и от много хора е определян дори като „изсечен с брадва”. За сметка на това предимно пластмасовите детайли могат да се похвалят със своята изключителна здравина, а почти непокътнатият салон е често срещано явление, дори при екземпляри с над 200,000 километра пробег. Оборудването при голяма част от употребяваните возила включва ел. пакет, климатик и ABS, но за съжаление в базовата версия са налични единствено ръчни стъкла и огледала. Използваните тук двигатели са 1.0 (50 к. с.), 1.4 (60 и 101 к. с.), 1.6 (75 и 101 к. с.), 1.8 (90 и 129 к. с.) и 2.0 (115 к. с.) при бензиновите и 1.7 SDI (60 к. с.), 1.9 D (64 к. с.), 1.9 SDI (68 к. с.), 1.9 TD (75 к. с.) и 1.9 TDI (90 и 110 к. с.) при дизеловите, оборудвани с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Най-добри попадения безспорно са 1.6-литровият петролен моноинжекцион със 75 к.с., който може да се намери на вторичния пазар с вече инсталирана газова уредба благодарение на която пробег от 100 километра струва под 10 лева, както и двата дизелови варианта на 1.9 TDI, впечатляващи със своята динамика, надеждност и висока ефективност – при ускорение от 0 до 100 км за по-малко от 12 секунди немският мотор харчи едва 5 литра комбинирано. На асфалта SEAT Cordoba се държи като истински господар. Стегнатото и недотам комфортно окачване способства за непоклатимото присъствие на автомобила, а бързата скорост в дори най-криволичещите пътища е изключително лесна работа за испанеца. През 1999 г. моделът е изцяло обновен, като единствено съдържанието под предния капак остава в частност непокътнато. Няма кътче от колата, която не е драстично подобрена – както в екстериора, така и в интериора. Новото аеродинамично купе с обраното си, но класно излъчване, и безпрекословното качество на каросерията бързо печелят симпатиите на множество ентусиасти по целия свят. Вследствие на успеха до този момент през 2002 г. своя дебют прави третата и последна генерация на SEAT Cordoba. Минали са едва 3 години от последното обновление, а моделът за пореден път впечатлява с иновативния си външен вид. Пластмасовите, но масивни елементи в интериора са толкова добре изработени, че за лошо качество не може да става и дума. Комфортът е още по-добър от преди, а ходовата част, макар и значително омекотена, все още не позволява на автомобила своеволия на пътя. Двигателите също търпят генерални промени. Тук откриваме агрегати от ново поколение – бензиновите 1.2 (64 к. с.), 1.4 (75 и 100 к. с.) и 2.0 (115 к. с.), и дизеловите 1.4 TDI (75 к. с.), 1.9 SDI (64 к. с.) и 1.9 TDI (100 и 130 к. с.), всеки от които с добри динамични показатели и отлична надеждност.

Изгодното возило

През 2009 г. SEAT Cordoba престава да съществува като отделен модел, като приема ролята на модификация на Ibiza. Добрата новина е, че прекратеното производство допълнително понижава и без това ниската му цена. Това, наред с факта за липсата на сериозни проблеми, прави испанския автомобил един от най-добрите варианти за кола втора ръка.