Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
seat-alhambra-l-01.jpg

SEAT Alhambra

SEAT Alhambra Преглед

Виж подробен преглед на автомобила SEAT Alhambra, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

SEAT Alhambra е голям ван, произвеждан от испанската фирма от 1996 г. насам в завода AutoEuropa в португалския град Palmela. Фабриката е джойнт венчър между Volkswagen Group и Ford, така че логично споделя една и съща платформа с Volkswagen Sharan, а в първото си поколение – и с Ford Galaxy. Общо от автомобила са продадени близо 300,000 бройки.

Alhambra се продава от юни 1996 г. и споделя повечето си компоненти и дизайн с Volkswagen Sharan и Ford Galaxy, но предлага повече оборудване за стойността си. Автомобилът има седем седалки, като задните пет могат да се свалят или да бъдат премахнати изцяло, като, ако това се случи, багажното отделение остава с плосък под – нещо уникално за возилата на SEAT по това време. Багажното пространство варира от 256 литра със седем седалки, през 852 литра с пет седалки до 2,610 литра само с предните седалки.

Alhambra остава почти непроменен през цялото си първо поколение – от 1996 г. до 2010 г., като единственото сериозно освежаване е през 2000 г., за да бъде отразен новият имидж на SEAT. Дори и при него обаче Alhambra остава верен на оригиналния дизайн. Двигателите са три бензинови – 1.8-, 2.0- (редови четирицилиндрови, първият е с турбокомпресор) и 2.8-литров VR6 – и два дизелови: 1.9- и 2.0-литрови TDI. Мощността им варира от 114 конски сили до 201 конски сили, а трансмисиите са шестстепенна ръчна и петстепенна автоматична.

Надеждността е на високо ниво, но при употребяваните автомобили има няколко области, които се нуждаят от специално внимание. Климатикът е слабо място, така че проверката е задължителна – ремонтът му не е евтин. Чистачките също правят проблеми понякога, както и имобилайзерът, който може да ви заключи отвън. Електрическите прозорци също дават дефекти – пропадат и не искат да излязат от вратите. Трябва да се проверят още спирачките и окачването, защото при редовно пренасяне на тежки товари те се износват.

По-голям и по-удобен

Продажбите на второто поколение започнаха през октомври 2010 г. Тази Alhambra е с 22 сантиметра по-дълга и с девет сантиметра по-широка от предшественика си. Освен това, също както при новия Sharan, достъпът до средния ред седалки е през плъзгащи се врати, макар че с тях не се оперира особено лесно (но пък има такива с електрическо задвижване). Няколко месеца по-късно SEAT представи и версия с 4x4, комбинирана с 2.0-литров TDI дизелов двигател и ръчна шестстепенна трансмисия. Иначе изборът при двигателите се свежда до два бензинови: 1.4-литров TSI (148 конски сили) и 2.0-литров TSI (197 конски сили), както и един дизелов – 2.0-литров TDI (138 или 168 конски сили). Всички двигатели се справят добре дори при пълно натоварване, но дизеловите са по-полезни, ако има сериозни изкачвания.

Alhambra е впечатляващо тиха при ниските скорости, освен това возенето е доста комфортно, а пространството във вътрешността прилича повече на хамбар (дори и на последните две седалки двама възрастни се побират с лекота), отколкото на автомобил. Таблото е по-добро от всичко друго, направено от SEAT, при това с типичната функционалност на Volkswagen. Освен това качеството на материалите по интериора се доближава до това на Audi, а пък големите странични прозорци осигуряват великолепна гледка на всички пътуващи. Логично в годините след излизането си втората генерация получи няколко награди в Германия, Англия, Испания и Португалия за най-добър MPV, което ясно показва, че возилата от второто поколение трябва да бъдат по-търсени на пазара на употребявани автомобили. Сигурността също е на високо ниво – седем въздушни възглавници, разпознаване на пътните знаци, асистент за напускане на лентата и пет звезди от EuroNCAP при краш-тестовете.