Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
renault-scenic-l-01.jpg

Renault Scenic

Renault Scenic Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Renault Scenic, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Renault Scénic е компактен ван (MPV), първият от рода си в Европа. Той се появява в края на 1996-а като Renault Mégane Scénic – различен на вид, Scénic е механически идентичен с хечбека Mégane. Година по-късно той печели наградата за автомобил на годината в Европа. Фейслифтът през 1999-а разделя двата варианта, а във второто и третото поколение Scénic има модел Grand Scénic, който е със седем места, а не с пет. При първото поколение освен механиката и двигателите са идентични с Mégane. Бензиновите са 1.4- и 1.6-литрови Energy и 1.8-литров F-type, а дизелът – 1.9-литров. Renault обаче подценява търсенето и прогнозира, че по 450 автомобила производство на ден ще е напълно достатъчно. На пазара обаче има такъв интерес, че в пика на натоварването се произвеждат по близо 2,500 автомобила на ден. Mégane минава през фейслифт заедно със Scénic през 1999-а. Решетката е променена, задните стопове – също, а освен това са представени новите 16-клапанови двигатели. След този фейслифт автомобилът вече официално става Renault Scénic. Година по-късно се появява и Scénic RX4 – братовчед на оригинала, но с 4x4 задвижване. Заради промененото окачване мястото в багажника намалява, което води до преместването на резервната гума на задната врата. Окачването е по-високо и по-твърдо, а гумите – с по-голям радиус, което пък води до увеличен клиърънс. RX4 се произвежда до 2003-а, като двигателите са 2.0-литров бензинов и 1.9-литров dci дизел, познати от Mégane. Второто поколение излиза през 2003-а и също както при Mégane е с различен дизайн, вдъхновен от Renault Avantime. Тази генерация е с по-малки размери, а като компенсация се появява Grand Scénic – по-дълъг с 240 милиметра и две детски седалки в уголемения багажник. Включени са и много нови технологии – безключовия имобилайзер и автоматична ръчна спирачка, автоматичните фарове и чистачки, както у електрическо управление на всички прозорци. Таблото е различно в сравнение с Mégane, както и дигиталните уреди по него. През 2006-а е време за фейслифт, след който LED светлините стават стандартни, решетката – по-дълга, емблемата – по-голяма, а интериорът и джантите се сдобиват с нов дизайн. При това поколение има доста дефекти, което означава, че при употребяваните автомобили трябва сериозна проверка как са оправени (ако това се е случило). Най-честите проблеми са при фазовата макара, управлението на прозорците, кутията с управление на електрониката и бобините на двигателя.

Изключително надежден

Третото поколение се появи през юли 2009-а, два месеца след седемместния New Grand Scénic (макар че той има версия и с пет места). Двигателите са три бензинови и четири дизелови, като най-често срещаните са бензиновият TCE 130 (в Grand Scénic) и дизеловите dCi 110 и dCi 130. Renault на два пъти прибра Scénic модели в гаражите за ремонт – през 2009-а заради проблеми по таблото, което спира да функционира, и през 2010-а заради включвания на електрическата ръчна спирачка по време на движение. За тези проблеми задължително трябва да се пита при употребяваните автомобили. Но пък от Dekra нямат забележки по отношение на надеждността, дори напротив – Scénic е на първо място в своя клас. През 2013-а бе представен XMOD – офроуд версията на Scénic, която има различен дизайн и стил. Окачването, естествено, е по-високо, пластмасите – от по-добро качество, има и различни двигатели. През същата година на пазара излязоха и фейслифт модели – с нов интериор и екстериор, както и с още добавени асистиращи системи. Четвъртото поколение е представено през 2016-а. Автомобилът е базиран на R-Space концепцията и е по-голям от предшественика си. Добавени са и някои кросоувър елементи (панорамен покрив и каросерия в два цвята), но Scénic все още е MPV. Задвижването е от шест дизелови (от 94 до 158 конски сили) и два бензинови двигателя (113 и 128 конски сили), като има и хибрид опция. По-красив и с по-голям багажник от конкуренцията, Scénic продължава да е лидер в класа си.