Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
renault-laguna-l-01.jpg

Renault Laguna

Renault Laguna Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Renault Laguna, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Renault Laguna е голям семеен автомобил, произвеждан от френската компания между 1994 г. и 2015 г. Laguna e наследник на Renault 21, като на свой ред е заменен от Talisman.

Тестовете на първото поколение започват през 1991 г., а автомобилът излиза на пазара през януари 1994 г. Първите модели са само хечбек, но година и половина по-късно вече има и комби. На някои пазари тази версия е известна като Laguna Sports Tourer и заменя Renault Savanna/Nevada. Бензиновите двигатели са 1.8-литров, 2.0-литров и 3.0-литров V6 (от 89 до 187 конски сили), а дизеловият – 2.2-литров (111 конски сили). Оборудването е осезаемо по-луксозно от това на 21. За всички модели стандартни са електрическите предни прозорци и централното заключване, а повечето имат и въздушна възглавница за шофьора. По-късно идват ABS, климатик и допълнителни въздушни възглавници.

През април 1998 г. Laguna получи първия си фейслифт – нова предница, различен дизайн на задните фарове и кръгли фарове за мъгла. Освен това са добавени нови двигатели, като между тях е 1.6-литровият K4M (107 конски сили). Останалите също са далеч по-мощни от оригиналните, като се простират между 120 конски сили и 190 конски сили. Има и три дизелови варианта, всички с турбо компресор: 1.9-литров F9Q dTi директен инжекцион (98 конски сили), 1.9-литров F9Q dCi комън рейл (107 конски сили) и 2.2 G8T dT (113 конски сили).

През пролетта на 2000 г. е представено последното издание на тази Laguna – Concorde. Седалките са наполовина кожени, както и компютърната система, която предупреждава за незатворени врати, включени светлини, мокър асфалт или дефекти в електрическата или механична система.

Като цяло оценките за първото поколение са негативни, а има и много проблеми с надеждността – най-сериозните са по носачите на задните колела и предните капаци – Renault използва необичайна система. Любопитно е, че хечбекът дава много повече дефекти, отколкото комбито, макар че така и не е намерена ясна причина за това. Тоест комбито е за предпочитане при употребяваните автомобили от това поколение.

Забележително мощен 2.0-литров дизел

Новият модел Laguna излиза в края на 2000 г., като споделя шасито си с Nissan Primera. Двигателите са подобрени, серийното оборудване – също. Вариантите са само два – лифтбек и комби, като и двата са с безключово запалване. За разлика от предишния модел, тук комбито се предлага само с пет седалки – при предишния има опция за седем. Това и е първият автомобил в Европа, получил пет звезди на краш-тестовете на EuroNCAP. Двигателите са почти непроменени – леко увеличена мощност и намален разход.

Второто поколение получава първия си фейслифт през 2005 г., като с него са подобрени сигурността, комфорта и контролът. Леко е променена предницата, която отговаря на дизайна на Megane. Включена е и електронна ръчна спирачка, каквато има в Scenic и Espace. Тук е представен нов дизелов 2.0-литров dCi двигател (със 150 или 175 конски сили), като до май 2007 г. това е най-мощният двулитров дизел в света.

Красива и надеждна

Футуристичното трето поколение излиза през есента на 2007 г., като се предлага в три варианта – лифтбек с пет врати, комби с пет врати и купе с три врати. Тази генерация е базирана на platform D, която споделя с Nissan Altima, Nissan Teana и Nissan Murano. Естествено, има и нови двигатели – 3.0-литрoвият дизелов V6 dCi е с мощност от 235 конски сили, а бензиновият 3.5-литров V6 предлага 240 конски сили.

Фейслифт версията излиза през 2010 г. Тя е с много по-агресивна предница, но от гледна точка на двигателите има само една промяна – 1.5-литровият дизел dCi със 110 конски сили. Най-сериозното подобрение обаче е по-отношение на надеждността – според Dekra Laguna е сред най-добрите в класа си. При употребяваните автомобили обаче е задължителна проверката на накладките, които се износват бързо.