Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
porsche-macan-l-01.jpg

Porsche Macan

Porsche Macan Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Porsche Macan, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Porsche Cayenne получава по-малко братче: заедно с Boxster, Cayman, 911-цата, 918-цата и Panamera Porsche Macan открива актуалната седма производствена линия на производителя от Щутгарт. Сравнително по-малкият спортен джип (SUV), кръстен на индонезийската дума за „тигър“ , идва на немския пазар още в началото на 2014 г., след своето представяне през ноември 2013 г. Който следи развитието на Porsche, познава новия модел и с названието „ Porsche Cajun “ – по този начин звучи работното име на модела, с което Macan дълго време циркулира в пресата. Както при Cayenne, който се базира на VW Touareg и Audi Q7, и при Macan под каросерията се крие един Volkswagen, но този път в образа на Audi Q5, от който биват пренесени големи детайли от каросерията и техниката. Също и двигателите произхождат от Audi, но са със значително по-голяма мощност, а интериорът отговаря, както е прието, на безупречното качество на Porschе. С начална цена от 57,930 евро произвежданото в завода в Лайпциг Porsche дотук е с най-изгодната цена.

До този момент се считаше, че Boxster е „Porsche-то на бедняците“ (начална цена – 49,243 евро), въпреки че и този модел никога не е бил с двигател под 6 цилиндъра. Първото прекъсване на посоката на държания досега курс на този етап Porsche осъществява с Cayenne и Panamera. А с това, че фирмата за пръв път представя дизелов двигател, Porsche втрещява феновете.

Macan следва този нова посока и даже успява да запише още една черна точка: това е първият модел на Porsche с двигател 4 цилиндъра – поне като базисна моторизация, която е в противовес с типичните за Porsche 6-цилиндъра и вероятно не би заинтригувала особено верните фенове на Porsche. С ускорението си от 6,9 секунди до 100 км/ч и мощност от 174 kW (237 конски сили) при момент на въртене 350 Nm базисният Macan е един от малкото представители, на които са нужни повече от шест секунди до стоте километра. Но за сметка на това, разходът от средно 7,4 литра гориво на 100 километра при тази мощност и два литра обем е доста благодатен.

А сега за Macan с допълнението „S“ или „Turbo“ в името: класическите двигатели 6 цилиндъра с 3 литра обем се монтират от Porsche Macan S. При този модел агрегатът достига до 250 kW (340 конски сили) при максимален обем на въртене от 460 Nm. От 0 до 100 км/ч той се ускорява за 5,4 секунди, максималната скорост се отчита като 254 км/ч, средният разход е 8,8 литра. Macan Turbo е топ моделът на новата серия на Porsche: благодарение на 3,6-литровия двигател и своите 294 kW (400 конски сили) и максимален момент на въртене 550 Nm моделът успява за 4,8 секунди да достигне от 0 до 100 км/ч. Разходът на Macan Turbo е около с 0,2 литра по-висок, отколкото при S, но въпреки това моделът предлага вместо типичния 65-литров резервоар десет литра повече съхранение на гориво. Както се знае при Porsche, цялата мощност при бензиновите двигатели се намира при ниски числа на въртене – от 1,400 завъртания на минута.

Доста „чуждият “за Porsche дизелов сегмент е представен от Macan S Diesel. 3,0-литровият двигател вдига 190 kW (258 конски сили) от максимум 580 Nm. Ускорява се за 6,3 секунди от 0 до 100 км/ч, максималната скорост е 230 км/ч, разходът е 6,2 литра дизел на 100 километра. По-малкият разход изисква по-малък резервоар – това би могла да е мисълта при Porsche, когато подаряват на дизеловия модел резервоар „само“ 60 литра обем.

С каква техника разполага Porsche Macan

Също и Macan е оборудван със задвижване на всички колела , няма спор за това. При това електрониката разпределя силата при моментите на въртене равномерно на четирите колела и разпределението на силата може да се проследи на дисплей. При нормално пътуване 80 % от силата пада на задните колела, които вследствие на различната големина на гумите при Porsche Macan са по-широки от предните. Трансмисията с двоен съединител може да се наглася с шалтер на три модула – „нормален“(„Normal“) , „спортен“ ( „Sport“) и „спортен плюс“( „Sport Plus“). При последния модул при превишена над 7,000 завъртания скорост Macan се превключва в оцветена в червено област. По желание е наличен с въздушно окачване, разположено с около 15 милиметра по-надолу, отколкото стоманеното шаси. В края на май Porsche трябваше да преглътне малко оскърбление, когато се разбира, че при около 2,500 модела на Macan усилвателят на спирачната сила е бил увреден при монтажа. Със засегнатите страни са се свързали търговските представители, а безплатният преглед и ремонт при това са отнели само няколко минути.