Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
porsche-cayenne-l-01.jpg

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Porsche Cayenne, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Когато Porsche обяви, че ще произвежда SUV, пуританите по цял свят посрещнаха новината с високо вдигане на вежди и много недоволно мърморене. Cayenne обаче бързо доказа, че е по-добър от повечето други автомобили в сегмента, а и мощните двигатели са гарнирани с великолепен контрол, което прави шофирането удоволствие. Porsche Cayenne е първият автомобил с V8 двигател, направен от Porsche след 1995-а, когато Porsche 928 слезе от производство, макар че в продуктовата серия има и шестцилиндрови двигатели. Първоначално на пазара през 2002-а се появиха Cayenne S и Cayenne Turbo (с 4.5-литров V8 двигател, съответно 340 и 450 конски сили, 521 конски сили за туин турбото), a по-късно към тях се включиха модели с дизелов агрегат и VR6 (3.2-литров и 3.6-литров съответно 240 и 290 конски сили). Cayenne S ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,1 секунди, а максималната скорост е 241 км/ч. Cayenne GTS разполага с 4.8-литров V8 двигател, спортно окачване, по-ниско тегло от Cayenne S и по-аеродинамична форма. Съответно ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди, а се предлага и с ръчна шестстепенна трансмисия. На основата на Cayenne GTS са произведени и 26 броя Cayenne S Transsyberia, част от които участват в Транссибирското рали. Именно Cayenne S Transsyberia печели ралито и по-късно от Porsche произвеждат улична версия в размер на 600 бройки, като двигателят е 4.8-литров V8 директен инжекцион. През май 2009-а, отново на базата на Cayenne GTS, са произведени 1,000 бройки Cayenne GTS Porsche Design Edition 3. Първото поколение Cayenne Turbo разполага с 450 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди. През 2006-а като отговор на Mercedes-Benz ML 63 AMG се появява и Turbo S версия, задвижвана от 4.5-литров V8, като тук максималната скорост вече е 275 км/ч. Две години по-късно моделите бяха ъпдейтнати, като 4.8-литровата версия вече е с 550 конски сили, ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди и има композитни керамични спирачки. При употребяваните автомобили са за предпочитане тези след фейслифта от 2007-а, а ако търсите дизел – след февруари 2009-а, когато започнаха продажбите му. Двигателят е 3.0-литров V6 TDI с 237 конски сили.

Още по-леко и приятно

Второто поколение Cayenne се появи на пазара през пролетта на 2010-а като модел от 2011-а. Моделът е по-голям като размер от своя предшественик, но е с по-наклонен заден и преден прозорец, по-малко задни прозорци, предни фарове, вдъхновени от Carrera GT, и сериозно променен интериор, моделиран по този на Panamera. Моделът от 2011-а е близо с 250 килограма по-лек от първото поколение заради широката употреба на алуминий и магнезий, което, естествено, намалява и разхода на гориво. Въпреки по-ниския клиърънс, офроуд способностите на второто поколение не страдат по никакъв начин. Стандартното оборудване за 2011 Porsche Cayenne включва двоен климатик, вътрешен въздушен филтър, наклонен волан в кожена тапицерия и универсално дистанционно за гаражни врати. Cayenne S добавя електрически шибидах и запомняне на настройките за седалката на шофьора. При Cayenne GTS има камера за задно виждане, безключов достъп и запалване и система за памет. Най-луксозните – Cayenne Turbo и Turbo S – добавят навигационна система с разпознаване на гласа, фантастично аудио озвучаване и отопляеми задни седалки. Двигателите са споделени с Panamera, като са подобрени за по-бързо ускоряване – повече конски сили и въртящ момент в сравнение с първото поколение. Cayenne е задвижван от 3.6-литров VR6 с 296 конски сили, Cayenne S e с 4.8-литров V8 (395 конски сили) като Panamera S, а Cayenne Turbo идва с Panamera Turbo 4.8-литров туин турбо (493 конски сили). През септември 2012-а Porsche обяви Cayenne S Diesel, оборудван с 4.1-литров V8 TDI двигател, а месец по-късно бе добавена още една разновидност – Cayenne Turbo S. Според DEKRA Cayenne се справя великолепно при тестовете на употребявани автомобили, без значение от пробега. Единствено понякога се появяват грешки в системата за управление на двигателя.

Първият луксозен плъгин хибрид

Porsche обяви още през 2005-а, че ще направи хибридна версия на Cayenne преди 2010-а и през 2007-а представи готов модел. Масовата версия Cayenne S Hybrid бе пусната на пазара през 2010-а с 3.0-литров V6 бензинов двигател (328 конски сили), свързан с електрически такъв (46 конски сили). Четири години по-късно дойде ред и на първия плъгин хибрид в сегмента на луксозните SUV. Porsche Cayenne S E-Hybrid може да измине между 18 и 36 километра, задвижван само от акумулаторите си.