Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
porsche-918-l-01.jpg

Porsche 918

Porsche 918 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Porsche 918, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

От средата на 90-те години производителят на превозни средства от Щутгарт Porsche предлага на клиентите си със спортни амбиции възможността да могат да поръчат купета на класическата серия 911 в GT версия. Моделите, предназначени за уличното платно, имат сходни белези с влезлите в употреба в професионалните автомобилни спортове модели като Porsche GT2 и GT3, както и техните RS варианти. Те се произвеждат в малки серии и се отличават с тяхната олекотена конструкция, специалните характеристики на каросерията – като голямо задно крило, и двигателите с увеличена мощност от превозните средства от дългите серии на производствената редица на 911. В духа на тази традиция инженерите от отдела за „Автомобилни спортове“ във Вайсзах в зората на новото хилядолетие разработват конструиран като роудстър супер спортен автомобил, който идва на пазара в лимитирана серия в края на 2013 г. с наименованието 918 Spyder. Особеност на Porsche 918: за пръв път производителят осъществява сериен модел с концепцията за хибридно задвижване, при която двигател с висока мощност е комбиниран с електрически двигател.

Плъгин хибридната техника с регенерация на спирачната енергия за Porsche 918

С първото практическо натрупване на опит с алтернативното задвижване производителят се сдобива още с хибридната версия на GT3 R, която влиза в употреба през 2010 г. на някои състезателни писти. Използваната при GT хибридна технология с маховик вместо батерии за съхранение на енергия се оказва за серийно конструиран автомобил неособено зряла. Поради тази причина конструкторите на Porsche във Вайсзах залагат при 918-цата на изпробвана техника за съхранение, която е влязла вече в употреба при серийните хибриди от конструктивната редица на Panamera. Те оборудват Spyder с литиево-йонни акумулатори, които се зареждат в движение чрез система за обратно генериране на спирачната енергия. Поради това електрическото превозно средство успява като плъгин хибрид да се зареди за по-малко от два часа с ток. Както е типично за тази технология, обхватът на електрическото задвижване сам по себе си е ограничен: Spyder 918 може да измине, ако бъде избран Е модулът, 20 километра без изпускане на вредни емисии.

С 877 конски сили Porsche 918 осъществява среден разход от три литра

За задвижването на 918 Spyder Porsche вгражда V8 двигател с централно разположение, който разполага с над 4.6 литра обем и реализира мощност от 450 kW (608 конски сили). От двете му страни са разположени два, монтирани на предната и задната ос, Е двигателя, които се грижат за задвижването на всички колела и повдигането на общата мощност на спортния автомобил до максимално 652 kW (887 конски сили). Преките показания на електрическите двигатели се грижат за необичайните времена на ускорение. Така стрелката на километража на Spyder успява само за 2.6 секунди да достигне 100-те километра. За по-малко от 7.5 секунди супер спортният автомобил се изстрелва до 200 км/ч. Максималната скорост, подадена от производителя, е със стойност от 345 км/ч. За рекордно ненадминати могат да се считат същевременно данните за разхода и изхвърлянето на вредни емисии: с консумацията на гориво от малко над 3 литра и емисия на вредни вещества СО2 от около 70 г/км Porsche 918 задминава фирмената конкуренция.

Само дизайнът на предницата на Spyder 918 напомня за моделното семейство на Porsche

Също и със стайлинга на каросерията Spyder 918 се отличава значително от традиционните модели на Porsche. Конструкцията тип „Монокок“ заемат конструкторите директно от състезателните болиди. За намаляване на теглото 918-цата получава структурна форма, изработена изцяло от подсилени с карбон съставни елементи. Дизайнерите моделират за Spyder предница, която напомня за класическите 911-ци със заоблените си калници и с фаровете с форма на капка. По този начин супер спортният автомобил с хибридно задвижване засвидетелства своята принадлежност към моделната линия на Porsche. С това се изчерпват до голяма степен приликите между традиционните модели 911 и новатора в технологиите 918.

Впечатляващ дизайн на задната част и горни ауспуси (Top Pipes)

За дизайна на задната част разработчиците на Porsche замислят в конструктивния офис във Вайсзах изцяло самостоятелна концепция, която придава на задната част на Spyder 918 впечатляващо излъчване. Причината: инженерите се водят в случая от познатите от автомобилните състезания на Формула 1 конструктивни принципи. Резултатът е заден капак на автомобил с две подобни на тунел извивки, които са с продължение до областта на облегалките за главата и благодарение на това спомагат за комфортно усещане при сядане във вътрешната пространствена част, подобно на състезателен болид. Като практически страничен ефект техниците приспособяват в тунелите и изпускателна уредба. Тази уредба на ауспуха е позната още в професионалните състезателни спортове и е известна още като „Top Pipes“ и успява да вмъкне допълнителна оптическа кулминация в дизайна на Spyder 918. Същевременно начинът на конструкция на изпускателната система спомага за прякото и ефективно охлаждане чрез средния двигател на агрегата с високата му степен на въртене.

Вайсзах версията на 918 е замислена за „клиентския“ клуб на Porsche

Задният тунел има грижата моделът Spyder да се разграничи от другите серийно конструирани спортни коли на производителя. Всеки в качеството си на член на клиентския клуб на Porsche, който иска да потегли с 918 по състезателните трасета, има възможността да подсили оптически специалната позиция на супер спортната кола. Офисът на фирмата от Цуфенхаузен предлага към 918-тицата и пакет от Вайсзах, който съдържа специални характеристики като състезателни графики или задни крила и с който предприятието засвидетелства своето почитание към специалистите от отдела за разработки на Porsche във Вайсзах.