Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
peugeot-307-cc-side

Peugeot 307

Peugeot 307 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Peugeot 307, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Peugeot 307 е малка семейна кола, произвеждана между 2001-а и 2007-а. 307 е наследник на 306, чието производство спира през 2002-а и е заместен от 308. Макар че автомобилът слезе от поточните линии в Европа, той все още се предлага в Китай. Красив и удобен, 307 е представен през 2000-ата година като прототип и използва преработена платформа от 306, която се намира още в Citroën Xsara и Citroën ZX. В сравнение с 306, 307 е с по-големи размери във всяко едно отношение. През 2001-а списание Top Gear тества Peugeot 307 1.6 16v TU5 JP4 срещу Ford Focus 1.6L I4 Zetec-SE и Honda Civic 1.6 VTEC. 307-цата се справя по-добре от конкуренцията по отношение на цената, пространството, контрола, поддръжката и подобренията. Макар че сравнението с Volkswagen Golf не е в полза на французите, оценката на Top Gear е потвърдена и от повечето други медии на Стария континент и 307 печели наградата за автомобил на годината в Европа през 2002-а (изпреварвайки Renault Laguna и Fiat Stilo). Първоначално на пазара се предлагат хечбек модели с три и пет врати, но през 2002-а вариациите са увеличават с две комбита – 307 Break и 307 SW. Външно те почти не се различават, но SW версията има 3/4 стъклен панорамен покрив. Вътре SW също е различен – има трети ред седалки, който може да се маха (по което прилича на компактен ван). Причината е, че Peugeot не разработва компактен ван, както прави Citroën с Xsara Picasso. Година по-късно вече е наличен и 307 CC – кабриолет с електрохидравличен сгъваем покрив и автоматична трансмисия. При това на доста прилична цена, което го прави отличен избор. Външният вид е огромен плюс за 307 CC, но пък има още какво да се желае от динамиката. Двигателите на 307 са в доста богата гама: 1.4-, 1.6- и 2.0-литрови бензинови (от 74 до 175 конски сили) и 1.4-, 1.6- и 2.0-литрови дизелови (от 70 до 135 конски сили), които са оборудвани с филтри за твърди частици. При краш тестовете на Euro NCAP 307 получава четири звезди от пет възможни за пътниците и две от четири възможни за пешеходците.

Употребявани автомобили Peugeot 307

Оценките за употребяваните автомобили Peugeot 307 са противоречиви. През 2009-а моделът е на последното място в статистиките на ADAC за малките семейни машини на възраст между три и пет години. Но все пак дефектите са по-малко, отколкото при 306. Главният проблем е електрониката, а сред другите често срещани недостатъци са бързото износване на вътрешното обзавеждане и проблемите по спирачната уредба.

Peugeot 307 – Новата запомняща се предница

През 2005-а Peugeot 307 мина през фейслифт, за да отговори на промените в съперниците. Предницата и фаровете вече са с нов дизайн, а освен това решетката е премахната. Заедно с новата броня, предницата е доминирана от голям въздушен вход, което се превръща в новата запазена марка на компанията. Моделите след фейслифта се считат за по-надеждни и по-издържливи и съответно са по-търсени на пазара за употребявани автомобили. Тук проблемите с електрониката са сведени до поносим брой, а и разходите по поддръжката са по-ниски. През януари 2006-а Peugeot обяви и прототип на хибриден дизелово-електрически двигател с разход на гориво от 3,4 литра на 100 километра, но така и не го пусна в употреба. Peugeot 307 WRC е базирана на 307 CC и е автомобилът, който заменя шампиона 206 WRC в Световния рали шампионат през 2004-а. Машината обаче има проблеми с трансмисията и едва към края на сезона започва да е конкурентоспособна. Peugeot 307 WRC печели три победи, но рязко приключва участието си в WRC в края на 2005-а, заради решението на Groupe PSA да изтегли и Citroën, и Peugeot от рали шампионата. Peugeot 307 WRC е свързан и с трагичен инцидент – на 18 септември 2005-а навигаторът Майкъл Парк загива, след като Марко Мертин се блъска в дърво в 15-я етап на рали Уелс. Това е и първият фатален инцидент в WRC от 1993-а година насам.