Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
opel-astra-l-01.jpg

Opel Astra

Opel Astra Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Opel Astra, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Стратегическото ориентиране на марките и постоянното напасване на тяхната програма към актуалните изменения на пазара, това до голяма степен e определящо за мениджърите на големите автомобилни концерни като надстройка на ежедневните търговски дейности. През 80-те години американският концерн Дженерал Моторс (General Motors) заедно със своето дъщерно предприятие от Рюселхайм започва да нахвърля нова концепция за бъдещето на немската традиционна марка. Opel трябва да се изтегли от горния клас и да си издейства модерен профил в средния клас чрез обновени модели и нови наименования. Фирмата от Рюселхайм единствено се колебае за най-многобройните си производствени серии: едва в началото на 90-те години се разделя със своя класически модел Kadett, който дълги години е бил знаков за компактния клас на производителя. Opel представя модела Astra като приемник, който е въведен на пазара през 1991-а, като от конвейерната линия слизат различни поколения с различни форми на каросерията.

Класическата Astra хечбек се конструира с три и с пет врати

Както е типично за компактния клас, Opel поставя акцент с въвеждането на Astra F върху производството на лимузини със скосена задна врата, които се търгуват в две версии – с три и пет врати. Моделите с три врати в същото време съставят базата на престижните спортни модели, които влизат в програмата на Astra G и H под наименованието OPC. OPC са най-рядко срещаните представители на компактния клас на Opel като употребявани автомобили, защото от поточната линия слиза малка партида от тях. Като употребявани коли особено редки са Astra OPC – специална серия, която при Opel възниква като хомологирани модели на спортни състезателни изработки. С въвеждането на марката Astra J през 2009-а Opel предлага производствената серия на моделите с три врати под наименованието GTC, за да се наложат като спортна алтернатива по-значително от Astra 5 с пет врати. Особеност на K, производствена година след 2015-а: фирмата от Рюселхайм представя спортна версия с 1,6 литра битурбо дизелов двигател.

Комбитата Opel и лимузините с хечбек на серийната линия Astra

Opel отделя значително време, различно от другите конкуренти, и в компактния клас за постигане на разнообразие на конструктивните форми. Докато други производители все по-ограничено предлагат техните хечбек лимузини на пазарите в Австрия или Германия, новите превозни средства на Astra, както и по-актуалните поколения J или K, са на разположение и с четири врати. Същото важи и за комбитата, които от премиерата си на пазара на Astra в началото на 90-те години, принадлежат към солидната съставна част на компактната програма – първоначално с традиционното понятие Caravan (каравана), а в по-близките производствени години като спортни туристически коли. Освен това фирмата от Рюселхайм е частично представена и със спортни варианти на каросерии в компактния клас.

Opel окомплектова производствената серия на Astra с кабриолети и купета

Точно при отворените версии Opel работи заедно с италианския дизайнер и конструктор на каросерии Бертоне. Това сътрудничество е продължено с дъщерната компания на Дженарал Моторс и при приемниците на Astra, които се произвеждат като купе и кабриолет с класически текстилен покрив. При поколението на Astra H Opel поема кабриопроизводството и през 2006-а показва Astra TwinTop, който е първият кабриолет със стоманен покрив в своята компактна производствена серия, но въпреки това остава в програмата Astra само до 2010-а година.