Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
nissan-x-trail-front

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Nissan X-Trail, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Nissan X-Trail е компактен кросоувър SUV, произвеждан вече 16 години. На пазара има три поколения X-Trail, като заради повишената със 100 милиметра дължина на последните модели те вече попадат в сегмента на средните по размер кросоувър SUV. На пръв поглед автомобилът прилича на по-малкия Qashqai, но макар носът да е също като братчето, задницата е осезаемо по-различна. Първото поколение е представено през есента на 2000-та година в Париж. Ръбатият външен вид и уредите в средата на таблото карат автомобила да изглежда леко екстравагантен, но същевременно и привлекателен. Двигателите за Европа са 2.0-литровият бензинов QR20DE със 140 конски сили и 2.2-литровият дизелов YD22DDTi. Всички автомобили са оборудвани с електрически прозорци, електрически странични огледала, клима контрол, четири въздушни възглавници и централно заключване. Второто поколение излезе на бял свят в началото на 2007-а. То е базирано на платформата Nissan C, малко по-дълго е от предшественика си, но и събира повече багаж. При него отпадна и предното задвижване, което беше избираемо при първото поколение. Двигателите са осигурени от Renault – два дизелови и един бензинов, подобрен след 2010-а (при този фейслифт има леки промени и по предната решетка, и по стоповете). Интериорът е леко по-луксозен в сравнение с предшественика, но без да изисква твърде много грижи. Euro NCAP оцени с четири звезди сигурността на X-Trail след тестовете, но това, което е най-важно по отношение на безопасността, е прибирането в сервизите през 2009-а заради проблеми в кормилната уредба. Най-големият проблем при употребяваните автомобили е свързан с износване на спирачната система. Тоест колкото по-нисък пробег, толкова по-добре. Иначе според Dekra честотата на повредите в X-Trail е на средното ниво за класа.

Важно е семейството, а не шофьорът

Третото поколение се появи през 2013-а и е базирано на развитата заедно с Renault Common Module Family платформа, като автомобили от него се правят не само в Япония, но и в Санкт Петербург. По дизайна са инкорпорирани елементи от Juke, Murano и Patrol и екстериорът вече не е толкова ръбест. Всъщност X-Trail прилича на напомпан Qashqai, но с опция за трети ред седалки, с което се цели отнемане на клиенти от Hyundai Santa Fe. Те могат при нужда да се приберат на пода на багажника, така че да не отнемат много от обема, предвиден за багаж. Шофирането е комфортно, меко, дори леко скучно. Двигателите са 1.6-литрови (и бензинов, и дизелов) и имат известни затруднения при ускоряването и не изглеждат много щастливи от високите скорости или сериозното натоварване на багажника. Но пък харчат много по-малко от предишните 2.0-литрови двигатели на второто поколение. Тоест вече напълно семейно-ориентиран SUV, за който по-важно е наистина семейството, а не шофьорът. Което се допълва от омекотения интериор и солидното пространство в кабината – нещо, по което конкуренцията в лицето на Forg Kuga и Honda CR-V отстъпва. Издръжливостта и надеждността на Nissan са пословични – те поемат с лекота почти всичко, което можеш да им причиниш. Цената им на пазара на употребявани автомобили обаче пада бързо, така че добрата сделка е просто въпрос на търпение. По отношение на сигурността партньорството между Nissan и Renault също дава добри резултати – платформата поддържа доста от най-напредничавите пасивни и активни асистиращи системи. Например Active Trace Control – тя следи постоянно скоростта и ъгъла на завой, така че да промени траекторията във вираж, ако компютърът усети, че завоят ще бъде изпуснат. Active Ride Control пък използва двигателя, за да намалява скоростта и съответно вибрациите върху неравен път или ако случайно решиш да нарушиш ограничението на скоростта в населено място.