Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
mitsubishi-pajero-side

Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Mitsubishi Pajero, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Mitsubishi Pajero е SUV, произвеждан от Mitsubishi, и получил името си от Leopardus pajeros – пампасна котка, която обитава степните равнини в югоизточна Южна Америка. На испански Pajero обаче е обида, която означава загубеняк, и поради тази причина за различните пазари се използват още имена – Mitsubishi Montero и Mitsubishi Shogun.Първото Pajero е представено през ноември 1973-а, а вторият прототип – пет години по-късно. Целта е създаване на удобен автомобил за свободното време, а не просто SUV, като алтернатива на Toyota Land Cruiser и Nissan Patrol. През януари 1983-а Pajero дебютира на Париж – Дакар и през 1985-а успява да спечели ралито. Pajero е най-успешният автомобил в класиката – с 15 успеха от 32 издания и седем победи в последните 10 издания (преди Париж – Дакар да се премести в Латинска Америка). Което, естествено, води до отлична репутация и сериозен скок в продажбите. Първото поколение излиза на пазарa през 1982-а. Първоначално е тривратен модел с къса колесна база с метален или платнен покрив и три различни двигателя. Впоследствие бройката нараства до седем (четири бензинови и три дизелови), като най-мощният е 3.0-литровият V6. В Япония обаче продажбите не вървят добре и Mitsubishi пуска модел с по-дълга колесна база и пет врати. Тук изборът от двигатели е сведен само до два: 2.0-литров бензинов турбо и 2.3-литров турбо дизел. Моделът позволява увеличаване на бройката пътници до седем със слагането на трети ред седалки. През 1984-а и 1987-а е ред на нови козметични промени и двигатели, за да се стигне до 1991-а, когато на пазара излиза второто поколение Pajero.

Тотална промяна

Във второто поколение Pajero всичко е ново и подобрено. Дизайнът е по-заоблен, кабината – по-просторна. Каросерията е по-голяма и е налична в четири различни варианта. Моделите с по-къса колесна база са по-дълги със 70 милиметра, а тези с по-дълга – с 30. Двигателите също са подобрени, като сред най-важните са 3.0-литровият 12 цилиндров SOHC с електронен мултиинжекцион и 2.5-литровият турбо дизел. Тук дебютират и Super Select 4WD (SS4) и мултимоуд ABS. SS4 позволява съчетаване на предимствата на комбинацията от шофиране за свободното време и пълноценно 4x4, както и позволява на шофьора да сменя между двойно предаване и 4x4 по време на движение, стига скоростта да е до 100 км/ч. Мултимоуд ABS пък позволява ABS да функционира във всичките модели, използвани от SS4, без значение от напълно различните параметри на спиране. През 1998-а част от моделите за износ минават през фейслифт – по-широки калници, нови фарове, решетка и броня са част от сменения дизайн. Предните въздушни възглавници стават стандартни за моделите с 3.5-литровия DOHC V6 двигател, което естествено означава, че те са по-желани на пазара на употребявани автомобили.

Работа и още работа

Третото поколение се появи в Япония през 1999-а, а година по-късно вече бе и в Европа. Автомобилът отново е сериозно променен и външно, и вътрешно. Освен това е по-нисък и по-широк, а по-ниският център на тежест гарантира по-стабилно поведение на пътя. Увеличените габарити означават и че от среден размер SUV Pajero вече е пълноценен такъв. SS4 системата също е подобрена и вече е напълно електронна, а има и избор от три трансмисии – петстепенна ръчна, четиристепенна автоматична INVECS-II и петстепенна INVECS-II tiptronic. На разположение е и нов двигател – 3.8-литров SOHC 24-цилиндров V6. Това е и най-луксозното Pajero, което съперничи на Land Rover Discovery. При употребяваните автомобили задължително трябва да се проверят спирачките и кормилната уредба, защото точно те страдат най-много от сериозен пробег. Четвъртото поколение е представено през 2006-а, макар че според някои критици това не е ново поколение, а просто подобрена версия на предишното. Новият стил в интериора и екстериора е акомпаниран от допълнителни странични и завесни въздушни възглавници. SS4 системата е запазена, а в добавка има ASTC система и електронно разпределение на спирачното натоварване. А с клиърънс от 220 милиметра, тежки компоненти и солидни плочи, Pajero запазва репутацията си на едно от най-здравите и способни 4x4. През 2012-а е първият фейслифт – подобрено тяло и окачване, а три години по-късно промените са по-видими – нова решетка и предница, LED дневни светлини, метални и дървени елементи в интериора и шумоизолиращи материали. Но без значение какво ви казват, Pajero е автомобил за работа (може да тегли товар до 3,500 кг срещу 2,800 кг на Toyota Land Cruiser) и ако искате лукс, трябва да потърсите другаде.