Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
Mitsubishi Lancer Front

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Mitsubishi Lancer, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Mitsubishi Lancer е от онези модели автомобили с дългогодишна история, а продължаващото и до днес производство е явно доказателство за незатихващия интерес към тях. И докато базовият вариант на Lancer не блести с кой знае какви качества, успоредно с него произвежданата Evolution модификация определено си струва интереса.

Историята...

Първото поколение прави дебюта си през 1973 г. като седан и лифтбек, а двигателите варират от 1.2 (54 к.с.) до 2.0 Turbo (170 к.с.), всички от които с бензиново гориво. Моделът печели редица рали шампионати, както и привърженици, и не след дълго се появява и втората му генерация през 1983 г. с по-маломощните агрегати – 1.2 (55 к.с.), 1.4 (70 к.с.) и 1.4 Turbo (105 к.с.), ориентирани към любителите шофьори. Година по-късно излиза Lancer III, а с него и първият дизелов двигател на модела – 1.8 (60 к.с.). Вече се предлага и като комби, както и с 4х4 система. От 1988 г. се произвежда и Lancer IV, като този път комбито е заменено с компактен хечбек. Гамата от двигатели е почти изцяло подменена и най-малкият представител на бензиновите е 1.3 (60 к.с.), а най-големият – 1.8 (140 к.с.). Каросерията е присъща за автомобил от тези години с леки изменения спрямо предходния дизайн. През 1992 г. е представена петата поредна генерация Mitsubishi Lancer. 1.3-литровият бензинов двигател вече разполага със 75 к.с., а дизеловият е с обем от 2 литра и мощност от 68 конски сили. Върхът на динамиката пристига с EVO V 2.0 (280 к.с.), който достига 100 км/ч за по-малко от 6 секунди, а на пътя се държи като истински звяр. Интериорът и екстериорът са най-съвременните в автомобила до този момент, а Lancer VI от 1995 г. са тези, които най-често срещаме из родните трасета. Evolution VI остава с почти непроменени параметри спрямо предходната модификация, но затова пък дизайнът му определено крещи „краят на деветдесетте”. Системите за задвижване и сигурност също са преминали в новия век, а бързината и надеждността са недостижими за много от новите автомобили на пазара. През 2000 г. към вече голямото родословно дърво се присъединява и Lancer VII, известен и с названието Cedia. Седанът разполага с масивен и качествен интериор. Пространството в купето предоставя удобство за пасажерите, а обемът на багажното помещение е повече от задоволителен. Външният дизайн е изчистен и семпъл, а в същото време и много класен. Предлаганите двигатели са само два бензинови – 1.5 (105 к.с.) и 1.8 (125 к.с.). Представител на автомобила от 2003 г. е единствено Evolution VIII, но по-късно същата година се анонсира и производството на Mitsubishi Lancer IX, с който комби версията прави своето поредно завръщане. Тук имаме избор от следните предложения – 1.3 (82 к.с.), 1.6 (98 к.с.) и 2.0 (135 к.с.), както и старият познайник от Evo. Най-върховият вариант на модела е Mitsubishi Lancer X, който е наличен като седан или фастбек от 2007 г. Хищническата стойка и „сърдитата” предница пасват идеално на характера на возилото. Качествените материали в интериора гарантират дълъг живот без износване и скърцане, а при каросерията проблеми с ръждата не се очакват дори при дългогодишна експлоатация. Гамата от двигатели тук е доста богата – от 1.5 (109 к.с.) до 2.0 Ralliart (241 к.с.), наред с двулитровия дизел със 140 к.с. Evolution X пък пристига с цели 295 конски сили, готови да завладеят всеки терен.

Да бъде или да не бъде... Lancer

Автоконструкторите от Mitsubishi се славят с надеждната си изработка и който и вариант на Lancer да изберете, сериозни проблеми не се очакват. Пазарът за коли втора ръка изобилства от различни модификации на модела. За привържениците на високите скорости и спортното каране Evolution определено е вариант, който не бива да се подминава. За тези, които предпочитат по-спокойно каране с висока надеждност и дългогодишна безпроблемна експлоатация, базовият вариант може да бъде един чудесен избор. Все пак японците си знаят работата.