Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

Mercedes-Benz

През 1886-а Готлиб Даймлер и Карл Бенц успяват да въведат една иновация, която ще промени занапред живота на всички нас. Те създават първия автомобил. На 22 декември 1900 „Даймлер Моторен Гезелшафт“ (DMG) представя първия Mercedes – първоначалната отправна точка за развитието на предприятието, което се формира окончателно в края на 20-те години в Даймлер Крайслер АД (DaimlerChrysler AG). Повече от 100 години Mercedes е символ на качество и иновация. Легенди като 300 SL с врати тип „криле на чайка“ допринасят звездата на Mercedes да е една от най-известните марки в света.

През 80-те години на 19 век Готлиб Даймлер и Карл Бенц откриват, независимо един от друг, високоскоростния двигател. След това двамата основават собствено предприятие: фирмата Benz & Co. и „ Даймлер Моторен Гезелшафт“ (DMG). Търсейки лесно запомнящо се име на търговска марка, двамата основатели се спират на своите собствени имена: ражда се "Benz – Бенц" и "Daimler – Даймлер". Докато Карл Бенц остава верен на собственото си име, в края на века Даймлер включва в играта напълно ново име към марката – "Mercedes". Mercedes е женско испанско име и означава „милост“.

Двете фирми поемат множеството поръчки на господин Йелинек, с които той обсипва Даймлер без особени причини, и за да удовлетворят желанията му, се стига до разработването на „феникс автомобила“ с лежащ в предната част двигател с 8 конски сили, който е първото улично превозно средство в целия свят с двигател с четири цилиндъра. Дъщерята на Йелинек се казва Мерцедес – "Mercedes", и той използва нейното име като наименование на отбора си при участие на автомобилни състезания. Тясната връзка между автомобилния привърженик Йелинек и Даймлер предприятието в крайна сметка довежда до регистрирането на 23 юни 1902 на името "Mercedes" като търговска марка и на 26 септември тя става и защитена от закона. Звездата на Mercedes като символ става защитена от закона едва седем години по-късно, през 1909-а.

„ Даймлер Моторен Гезелшафт“ (DMG) се обединява през 1926-а под ръководството на Дойче Банк (Deutsche Bank) с Benz & Cо. и образуват заедно Даймлер-Бенц АД (Daimler-Benz AG) – така се ражда новата търговска марка Mercedes-Benz.

Превозните средства на най-старата марка в света за лекотоварни автомобили са много често позиционирани в най-високия ценови сегмент. Така автомобилите се налагат в международен план във високия клас, но също така се налагат и като комерсиални превозни средства, например като такси или базисно превозно средство за болнични линейки. Едва в края на 1982-а със 190-цата и в края на 1997-а с A класата, се разширява спектърът на предлагане в по-долен клас.

Всички лекотоварни автомобили на Mercedes Benz са собствена разработка и подлежат на строга схема за наименуване. Трицифреното число на името на модела е равно на една десета от приблизителния обем в cm³ . Един Mercedes 200 има двигател с около 2.000 cm³ . Буквите също са от значение: например SL отговаря на Sport-Leicht ( в превод – лек спортен), C – на купе.

Едва от 1993-а моделите на Mercedes се подреждат по класи. Така се стига до обозначения като "E 250 CDI". На първо място стои класата, на второ място – обемът, и на последно място – евентуалната добавка, като например "CDI" за дизел. Въпреки това, името S класа се използва още преди разпределението по класи и е първоначално за "специален клас", с което се обозначава горния клас на Mercedes-Benz.

„ Даймлер Моторен Гезелшафт“ (DMG) днес произвежда освен лекотоварни автомобили, също и комерсиални превозни средства и транспортьори . От спортни автомобили до луксозни лимузини, от малки транспортьори до камиони: Mercedes има богата продуктова палитра и очарова, както и преди, автомобилните фенове по целия свят. Известни с историческо значение модели са например SSK, 260D и W136.

Преглед на допълнителните линкове