Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
mazda-rx-8-front

Mazda RX-8

Mazda RX-8 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Mazda RX-8, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Макар и спрян от производство преди няколко години, Mazda RX-8 е апетитна хапка за търсещите силни изживявания на пътя. Създаденото през 2003 г. спортно купе е наследник на добре познатия модел RX-7 и предоставя възможност за истинска наслада от шофирането. Излъчващ едновременно стил, лукс и агресия, дизайнът на екстериора със сигурност може да се класифицира като уникален. Едва ли има човек, който би устоял на този силует с всичките му съвършени контури. На пръв поглед автомобилът изглежда като обикновено двуврато купе, но в по-близък план се забелязват очертанията на задните „фрийстайл” врати, отварящи се в обратна на движението посока. Средните колони са премахнати за по-удобно настаняване на пасажерите, а местата са 2+2, като не липсва комфорт нито в предна, нито в задна линия. Макар и да не предлага изисканост от най-висша класа, интериорът изпъква с много качествено изпълнение и съвременен дух. Стилът му е неприсъщ за голяма част от този на конкурентните марки, а впечатлението, което оставя в намиращите се в него, е почти като при луксозна лимузина.

Първото ванкелово сърце на Mazda

Също както в предходния модел, RX-8 се произвежда единствено със задно предаване и се захранва от ванкелови двигатели, като единствените използвани варианти са 1,3-литровите с мощност от 192 до 250 конски сили. При агрегатите с повече тяга силната страна е дългият път, чрез който биха изпъкнали изцяло качествата им. Добра работа биха свършили и по-маломощните, които биха паснали на по-спокойните автомобилисти. Специфично при ванкеловите двигатели е, че при необходимост от развиване на пълна тяга се налага така нареченото „изцеждане” на скоростите, или иначе казано смяна на предавките при достигане на горната граница от обороти. Освен със специфичната си и относително скъпа поддръжка, тези агрегати са известни още с неособената си ефективност, що се отнася до разход на гориво. Прилаганите скоростни кутии са ръчни и автоматични, 5 и 6-степенни. Renesis, Challenge и Revolution са трите варианта на оборудване на спортната кола. Тракшън контрол, автопилот и аудио система Bose са само част от стандартно предлаганите екстри при по-високия клас модификации. Mazda RX-8 се смята за автомобила с най-добре разпределено тегло поради монтирания зад предния мост двигател. Това позволява и по-голямата динамика, която се засилва с влизането във високите обороти и специфичния „ревящ” звук на мотора. Моделът пасва идеално както на изявените фенове на високата скорост (където е позволено, разбира се), така и на привържениците на страничното ускорение. През 2009 г. Mazda RX-8 се сдобива със следващото си поколение. Купето претърпява фейслифт, след който се забелязват обновяване на аеродинамиката и окачването. Интериорът също е осъвременен. Забелязва се и по-нисък разход на гориво, който е постигнат главно чрез по-малкото съпротивление на автомобила с въздушните маси и по-лекото собствено тегло. Моделът е изваден от продажба в Европа заради вредата от по-голямото отдаване на обработените газове и невъзможността за покриване на евростандартите за екология. И тъй като потребителите на стария континент представляват по-голямата част от пазарния дял на японските спортни автомобили, по-късно през 2012 г. RX-8 е спрян от производство и в САЩ поради неспособността за покриване на разходите при малки търговски територии.

Изборът на спортен автомобил може да бъде лесен

Поради факта, че вече не се произвежда, както и отчасти слабото търсене на характерни спортни купета, Mazda RX-8 се намира много лесно на вторичния пазар, при това на повече от достъпни цени. Заради изключителната здравина и надеждност на автомобила препоръчително е при търсене да се акцентира върху обстойната проверка на двигателя за реален пробег. Ванкеловите агрегати, макар и с впечатляващи свойства, се славят като капризни и трудни за поддържане, а при изминати стотици хиляди километри шансът да изхарчите повече средства за ремонт, отколкото за покупка на цял автомобил, е напълно реален.