Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
land-rover-defender-side

Land Rover Defender

Land Rover Defender Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Land Rover Defender, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Land Rover Defender e британски оф роуд автомобил, развит на базата на оригиналния Land Rover, който е пуснат през 1948-а. Последният Defender слезе от поточната линия през януари 2016-а, като все още се очаква Jaguar Land Rover да обяви неговия наследник. Отлична проходимост и издръжливост са всеизвестните положителни качества, но има и негативни такива – отсъстващата безопасност за пасажерите и тенденция към преобръщане в завой.

Моделът е представен през 1983-а като Land Rover One Ten, а година по-късно е добавен и Land Rover Ninety, като цифрите представляват колесната база в инчове. После се появява и Land Rover 127, като той е предназначен най-вече за водопроводни и електрически компании, както и за военните. В стандартната си форма той е с четири врати, има шест места и логиката е, че може да побере цял екип, заедно с техниката за ремонта.

Външната разликата с последния модел от Series III Land Rover е минимална, като най-забележимите промени са удълженият капак, променената решетка и уголемените калници. Двигателите и всички панели идват от предишното поколение, но има и доста механични промени – по пружините, по 4x4 системата, както и по интериора. Началните са 2.25-литрови бензинов и дизелов мотор, както и 3.5-литров бензинов V8. През 1984-а е представен модернизиран 2.5-литров дизелов двигател (68 конски сили), макар че и той е слаб за 127. Големият модел всъщност печели най-много от подобрението на двигателите и към 1990-а се предлага само с двата най-мощни – бензиновият 3.5-литров V8 (134 конски сили) и 2.5-литровият турбо дизел (85 конски сили).

Голямата промяна

През 1989-а излиза трети модел освен Range Rover и Defender - Land Rover Discovery - и за да бъде избегнато объркването, One Ten и Ninety са преименувани на Defender 90 и Defender 110. Промяната в името е съчетана и с нов двигател – 200 Tdi. Той е базиран на съществуващият 2.5-литров двигател, но е с по-модерна глава, по-добър турбокомпресор и е с директен инжекцион. Двигателят е с около 25 процента по-мощен от предшественика си и позволява на Defender да се чувства комфортно при високи скорости и да тегли тежки товари, но без това да увеличава разхода. Идеално за употребяваните автомобили и за хора, които не искат да ги използват по алфалтови пътища. През 1994-а е представен изцяло нов дизелов двигател - 300Tdi, който само четири години по-късно е заменен от още по-нов – 2.5-литровият пет цилиндров Td5. Двигателят използва електронни системи за контрол и има мощност от 122 конски сили. През 2002-а Td5 е подобрен, за да отговори на новите правила за емисиите вредни газове, а освен това е представен XS 4x4 като най-луксозният модел – той е със затоплящи се седалки и прозорци, климатик, ABS и тракшън контрол. Освен това за първи път в Defender има електрически предни прозорци, и задна врата от само един елемент.

Борбата с правилата

През 2007-а са направени още промени, за да може автомобилът да влезе в новите правила за емисии и сигурност. Td5 е заменен от двигател от серията на Ford DuraTorq – 2.4-литров четири цилиндров, който е използван във Ford Transit. Той е вързан към шест степенна трансмисия, като първата степен осигурява по-добър контрол при ниски скорости, а шестата – по-нисък шум и намален разход при високи скорости. Таблото също е променено изцяло, като взима елементи от Discovery 3 и Ford Transit. През 2012-а е време за още подобрения – нов 2.2-литров ZSD-422 двигател, който е със същата мощност и въртящ момент като предишния, но с по-ниски емисии на вредни газове. Освен това е с филтър за частици – за първи път в Defender. Което го прави и най-добрият що се отнася до употребяваните автомобили с това име.