Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
jaguar-xj-l-01.jpg

Jaguar XJ

Jaguar XJ Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Jaguar XJ, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Дизайнерите на автомобили от високия клас се конфронтират с всяка нова концепция на моделна линия с проблема да включат все по-големи двигатели, все повече електрически помощници, все по-добри системи за сигурност в една каросерия. Понякога това води до елегантни резултати. При цялото уважение за техните знания в миналото, водещите немски производители на луксозни коли били подложени на сурова критика, тъй като дизайнът на техните скъпи модели автомобили се възприемал като доста тромав. Британският традиционен производител Jaguar се справил по-добре с водещия си модел Jaguar XJ. Въпреки това през 80-те години трябвало да се бори срещу проблеми, свързани с качеството. Затова никой не могъл да види въплътеният в Jaguar XJ здрав манталитет. И имало една проста причина: дизайнът на елегантната лимузина не се е променил много от първото му представяне през 1968 г. Това отговаряло на всички представени от тогава моделни линии на имиджа на голямата елегантна котка, на която марката е кръстена. И не на последно място, тази приемственост е благодарение на това, че Jaguar XJ десетилетия наред държи място сред топ моделите в програмата на британците и е станал един от символите на английското автомобилно строене.

С Jaguar XJ12 производителят показал първата V12 лимузина в света

Като класическа кола от първо поколение (1968 – 1992 г.) днес построеният между 1968 г. и 1973 г. Jaguar XJ принадлежи към първа серия, чието развитие било лично наблюдавано от основателя на компанията сър Уилям Лайънс. Още от самото начало лимузината се предлагала в два варианта като шестцилиндров Jaguar XJ6 и като XJ12. Моделът със 186 кВт (253 к. с.) принадлежал дълго време към единствената в света лимузина серийно производство с дванадесет цилиндъра. Както произведените между 1973 г. и 1979 г. следващи серии с две различни междуосия, така при първата производствена серия на Jaguar XJ се появили на пазара скъпите варианти на лимузината като Sovereign и Vanden Plas под историческото име Daimler. Едва с произведената трета серия между 1979 г. и 1992 г. номенклатурата се сменила. Оттогава повечето оборудвани модели са пуснати на пазара под името Jaguar.

Първият модел с компресора поел ролята на Jaguar XJ12

Под шапката на British Leyland била развита втората серия на Jaguar XJ, която излязла от завода в три серии от 1986 г. до 2003 г. Считаната за класика лимузина притежавала остър дизайн, който се е отразил на обичайния XJ силует и типичния външен вид на лимузината. Едно скъсване с традицията показали моделите от висок клас Souvereign и Vanden Plus от първа серия (1986 – 1994 г.), открояващи се с правоъгълните си фарове. Електрони елементи, дигитални инструменти на борда и направен от алуминий двигател били сред най-важните модернизации. Освен различните версии на XJ6 с обем от 2.9 л до 4 л новият модел от 1993 г. отново бил предлаган като XJ12, който разполагал с 6.0 л обем и 229 кВт (311 к. с.). При втората серия (1994 – 1997 г.) лимузината отново получила заоблените си форми от първоначалния модел. Важни нововъведения в следващата серия (1997 – 2003 г.), която била произведена при новия собственик Ford, били V8 двигателите от 1997 г. и за първи път построеният двигател с компресорно зареждане на модела XJR, който поел ролята на XJ12 като автомобил топ версия.

Благодарение на алуминиевата каросерия и мощните двигатели Jaguar XJ бил оценен като спортна кола

Със спортно въздействащи детайли като предната решетка и по-ниско тегло, което било постигнато благодарение на алуминиева каросерия, през 2002 г. излязло на пазара третото поколение на Jaguar XJ, което било произвеждано до 2009 г. Освен трите V8 двигатели с обем до 4.2 л в това поколение се появила първата дизелова лимузина в историята на Jagauar XJ. Новият 2.7 л двигател с шест цилиндъра разполагал с над 152 кВт (207 к. с.). Като топ версия останал V8 компресор двигателя в програмата, който бил с мощност от 291 кВт (395 к. с.) За четвъртото поколение от 2010 г. новият индийски собственик на Jaguar – Tata Motors – оповестил още по-мощни двигатели, които разполагали с обем от 5.0 л, до 375 кВт (510 к. с.) и затвърдили Jaguar XJ като спортна лимузина от горния клас.