Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
jaguar-xe-side

Jaguar XE

Jaguar XE Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Jaguar XE, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

"

От своето основаване през 1922 г. Jaguar е представен на пазара средно от шест различни превозни средства едновременно – най-малко от четири, а най-много от осем, тъй като английската елегантност и спортен лукс се нуждаят от известно време за узряване. Новият Jaguar XE (с вътрешно название Jaguar X760), който през септември 2014 г. запълва празнината след спрения от производство през юли Jaguar XK (с вътрешно название Jaguar X150), отново има четири модела, заедно с подобните XF, XJ и F-Type. Jaguar XE, подобно на своя предшественик X-Type, е представител на „най-малките в класа“ на британския производител и точно „там долу“ иска да се затвърди най-после Jaguar Land Rover Limited. Това го прави още по-забележителен, тъй като чисто новата серия четирицилиндрови двигатели, наречена Ingenium, представена по време на автосалона в Женева, намира място при XE като двулитров дизелов или бензинов двигател и след това задвижва Jaguar в следващия модел от високата класа XJ. И ето, че за първи път Jaguar XE, произвеждан в английския Солихул край Бирмингам от юни 2015 г., се продава и в Германия.

Като надникнем под предния капак, намираме споменатия вече двигател Jaguar Ingenium с работен обем 2,0 литра и четири цилиндъра в редица. Наличен е в четири варианта на изработка – два бензинови и два дизелови, всеки от тях с турбокомпресор и директно впръскване, с които понятието „даунсайзинг“ явно вече навлиза и в благородническата класа. От дизеловите двигатели може да се избира между XE E-Performance с мощност 120 kW (163 к. с.) и XE 20d с мощност 132 kW (180 к. с.), като и двата са с 4000 об/мин. По отношение на производителността на двата дизелови XE двигателя не им е нужно много време – достигат 100 км/ч за 7,8 и 8,4 секунди. Двата модела не се различават значително помежду си с максимална скорост от около 230 км/ч и максимален въртящ момент 380 и 430 Nm, което е типично за дизелите с ниски обороти от около 2000 об/мин. Забележителна е доста ниската консумация на гориво на XE E-Performance от комбинирано 3,8 литра дизел на 100 км (4,2 литра при XE 20d). Освен това стандартната шестстепенна ръчна трансмисия е налична само при двата дизелови двигателя. При бензинките осемстепенната автоматична скоростна кутия от ZF е задължителна (за дизелите може да се поръча срещу допълнително заплащане), което освен другите неща е причина за малко по-високата консумация от около 7,5 литра при двата модела Ingenium XE 20t и XE 25t. Първият осигурява мощност до 147 kW (200 к. с.) при 5500 об/мин и ускорение 7,7 секунди от 0 до 100 км/ч. Вторият, въпреки своето обозначение 25t, също крие само 2,0-литров двигател под капака, достига максимална мощност от 177 kW (240 к. с.), ускорява за 6,8 секунди от 0 до 100 км, но вдига до 250 км/ч – точно като своите 3,0-литрови съответствия без Ingenium. Двата XE S с шест цилиндъра в класическото V разположение представят топ модела при бензиновите и при дизеловите двигатели на Jaguar XE. При бензиновия вариант Jaguar отново използва изпитания трилитров агрегат AJ F-Type 3.0 с мощност 250 kW (340 к. с. при 6500 об/мин), директно впръскване и Twin-Vortex компресор, а при дизела – на AJD от Jaguar XF 30d с 221 kW (300 к. с. при 4000 об/мин) и два паралелно последователно свързани турбокомпресора.

Технологията на Jaguar XE

Докато Jaguar X-Type е произвеждан на платформите на Ford преди придобиването от индийския концерн Tata Group, XE произлиза от собствена платформа. Моделът се възползва от леката си модулна алуминиева конструкция и позволява както задно задвижване, така и задвижване на всички колела, но при излизането си на пазара моделът първоначално е на разположение само със задно задвижване. Резултатът е доста впечатляващ, тъй като с най-високото съдържание за класата – 75% алуминий, и общо тегло на каросерията от около 250 кг Jaguar XE слага сравнително малко тегло на везните. Новите компоненти от алуминиева сплав само от рециклирани материали трябва да повишат значително издръжливостта и торсионната устойчивост на каросерията. За идеалната възможна маневреност на XE се грижи разпределението на масата от почти 50 на 50, както и по-нисък център на тежестта в сравнение с неговите предшественици. Заимстваният от Land Rover тракшън контрол All Surface Progress Control завършва цялата технология за контрол.

Характеристики на Jaguar XE

За изгледа на XE е отговорен Иън Калъм, придобил известност с Ford и Aston Martin, който е главен дизайнер на моделите на Jaguar от 1999 г. Затова не е изненадващо, че вътрешното обзавеждане, както обикновено, е луксозно и благородническо, независимо от средната класа на модела. Производителят обръща голямо внимание на пълната интеграция на смартфона чрез т. нар. InControl технологии и свързаните с тях приложения, които може да бъдат свързани както с iOS, така и с Android операционни системи. Например по желание водачът получава напомняне, ако остави автомобила с отключени врати или е неправомерно преместен, както и позицията на паркираното превозно средство и отдалечен достъп до различни функции. InControl-WiFi предлага 3G безжична точка за достъп, която предлага интернет свързаност с до осем устройства едновременно, като екранът на смартфона може да се прехвърли на осеминчов сензорен дисплей. Пакетът за безопасност InControl Secure също предлага иновативни екстри, като Head Up дисплей с лазерна технология и възможност за дигитална стерео камера, която следи трафика около автомобила и дори дава възможност за разпознаване на пътните знаци. След това информацията се показва на водача от дисплея заедно със съответните предупредителни звукови сигнали. Пример за това е системата автономна аварийна спирачка, която разпознава опасността от сблъсък с автомобила отпред и сигнализира визуално и звуково, а ако водачът не реагира своевременно, аварийната спирачка автоматично инициира пълно спиране.

"