Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
hyundai-tucson-l-01.jpg

Hyundai Tucson

Hyundai TUCSON Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Hyundai TUCSON, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Hyundai Tucson е кросоувър, дело на корейската автомобилна компания Hyundai. Представен за пръв път през 2004 година, моделът изпозва платформата на компактната Elantra и до днес е сред най-изгодите SUV на пазара, както за нови, така и за употребявани автомобили. Още от самото начало всъдеходът се предлага в два варианта – с предно или двойно предаване. Дизайнът не блести с нищо иновативно или невиждано досега, но затова пък скромното по размери, а същевременно просторно купе определено може да се категоризира като приятно и дори симпатично. Качеството на използваните в интериора материали не е на най-високо ниво, като преобладават пластмасовите детайли и понякога поскърцващите модули, но ниската цена на возилото компенсира недостатъците по вътрешното обзавеждане. Интегрирани са два бензинови двигателя – 2.0 (140 к.с.) и 2.0 V6 (173 к.с.), които въпреки респектиращите си обеми, не блестят нито с голяма надеждност, нито пък с очакваната за този клас динамика. Дизеловите, от друга страна и тук, както при повечето кросоувъри са по-добрият избор. Двулитровият със мощност от 112 конски сили е по-маломощният от двата агрегата, а истинската сила на Hyundai Tucson идва с по-големия по размери събрат – 2.0 CRDi (140 к.с.). Той предлага добро ускорение на иначе тежкия малко над тон и половина автомобил, и изразходва приблизително 6 литра дизел за пробег от 100 км. Налични са пет и шестстепенни ръчни скоростни кутии, както и автоматична трансмисия с 4 предавки, която е характерна единствено за високооборудваната модификация. Като поведение на пътя, компактният кросоувър се държи като типичен представител на класа си, но при оф-роуд се представя една идея по-слабо от свои конкуренти като Kia Sportage например. Управлението е посредствено, а понякога дори леко „дървено” – изпълнението на по-засукани маневри в градски условия или тесни пространства за някой може да се окаже трудна задача.

Hyundai ix35 – пътят към върха

През 2009 година е представен Hyundai ix35 – второто поколение на кросоувъра. С новото име идва и новият облик, а с него и новите технологии. Напълно реновираният SUV е вече синоним на мощност, ефективност и комфорт. Привлекателният дизайн напомня много на луксозно спортно купе, но с размерите на всъдеход. Интериорът е на светлинни години от стария, а от некачествените материали няма и следа. Луксът се допълва от изкушаващото оборудване, включващо ел. седалки с подгрев, панорамен покрив, безключово палене, тракшън контрол, автопилот и много други. Скритият коз на автомобила обаче са двигателите. От първия до последния, всички те притежават изключителни характеристи и голяма надеждност. Бензиновите са 1.6 GDI (135 к.с.) и 2.0 CVVT (163 к.с.), а дизеловите биват 1.7 CRDi (115 к.с.), 2.0 CRDi (136 к.с.) и по-мощният двулитров захранван от 184 конски сили. При най-големият бензинов агрегат разходът на гориво е малко над 8 на 100, а при най-силният дизел – едва 6 литра, при изминати 100 километра. При проведени тестове, сигурността е оценена с максимален брой точки. Комфортът при Hyundai ix35 е над характерния за категорията си и пасажерите трудно биха усетили голямо разтърсване от неравностите по пътя. Подобреното окачване и добрата тяга теглят возилото значително по-добре от преди в оф-роуд терени. През 2013-та моделът претърпява лек фейслифт, а две години по-късно се появава и поредното поколение кросоувъри от Hyundai, наименувано отново Tucson – още по-добър и по-примамлив от преди.

В търсене на SUV

Изборът на компактен кросоувър не е чак толкова труден, когато пред себе си имаме автомобил като Hyundai Tucson. Най-удачен вариант е екземпляр с дизеловият комън рейл със 140 к.с., а ранните бензинови двигатели не са за препоръчване, независимо от случая. Добре е предварително да се прегледат за дефекти въздушните възглавници, които са основния дефект в модела в първите му години. Изключвайки това, и до този момент Tucson остава най-достъпният вариант за търсещите употребяван малък SUV с добри характеристики.