Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
hyundai-santa-fe-l-01.jpg

Hyundai Santa Fe

Hyundai SANTA FE Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Hyundai SANTA FE, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Hyundai Santa Fe е първият SUV на корейската фирма. Той излезе през 2000-та, по същото време както Ford Escape и Pontiac Aztek, и е кръстен на мексиканския град Санта Фе. Santa Fe е крайъгълен камък в развитието на Hyundai, защото, макар да бе критикуван заради странния си външен вид, се превърна в хит на пазара. И то толкова голям, че Hyundai не можеше да задоволи търсенето, а Santa Fe бързо се превърна в най-продавания модел на компанията. Първото поколение (SM) е базирано на платформа Hyundai-Kia Y4, което означава, че има родство с Hyundai Sonata, Hyundai Trajet и Kia Sorento. Първоначално се предлага с два двигателя – редови 2.4-литров четирицилиндров и 2.6-литров Delta V6. За първия агрегат може да се избира между петстепенна ръчна трансмисия и четиристепенна автоматична, докато при V6 двигателя опцията е само автоматична. Извън САЩ моделите се предлагат и с 2.0-литров Common Rail турбо дизел. В средата на 2002-а Hyundai увеличи размера на резервоара до 71 литра и промени дизайна на централната конзола, а през 2003-а бе добавен по-мощен двигател – 3.5-литровият V6, който върви с контролирано от компютър 4x4 задвижване. 2004-а бе време за още една козметична промяна – радиоантената бе преместена от първоначалното си място до шофьорския прозорец в средата на покрива. Последният фейслифт е през 2005-а и той е най-лесно забележим – промени по решетката, задните фарове и броня и по таблото. Година по-късно моделите за Европа се сдобиха и с нови двигатели – 2.2-литров дизел (155 конски сили) и 2.7-литров бензинов V6 (189 конски сили). При употребяваните автомобили от това поколение трябва много внимателно да се прегледат окачването и кормилната уредба, както и състоянието на лагерите. Според Dekra Santa Fe се представя значително по-лошо по отношение на дефектите от средното ниво за класа си, особено при пробег до 50,000 километра.

Оправените грешки на растежа

Второто поколение излезе през 2006-а и освен с новия си, по-модерен външен вид, автомобилът се различава от предшественика си и по размер – по-дълъг е със 17 сантиметра. Така Santa Fe вече се различава по-добре от по-малкия Tucson, а и е по-комфортно за пасажерите. Освен това този модел има опция за трети ред седалки, които се прибират в пода на багажника. Всички екстра системи за сигурност от предишното поколение вече са стандартни – ABS, ESC, странични въздушни завеси и загряващи чистачки за предното стъкло. Интериорът също е подобрен. През 2009-а Santa Fe се сдобива с нови двигатели – 2.4-литров бензинов четирицилиндров (174 конски сили) и по-мощен дизелов (197 конски сили), като техният разход на 100 километра е средно с един литър по-нисък. Съответно тези модели са най-предпочитани на пазара на употребявани автомобили. И тук обаче не е решен основният проблем на Hyundai – ходовата част и спирачната система, които често дават дефекти. През 2010-а е време за нова промяна – този път външна. Решетката вече е с и хоризонтални, и с вертикални ребра и е в цвета на автомобила (не е черна, както досега). От това поколение автомобили Hyundai прибра в сервизите близо 200,000 бройки, произведени между 2007-а и 2009-а, заради проблеми с въздушните възглавници, които бяха решени със софтуерен ъпдейт. Третата генерация излезе през 2012-а година и е първата с различна колесна база – къса за петместния спортен вариант и дълга с трите реда седалки и възможност за седем пътници. По-дългият Santa Fe е с различен дизайн на решетката и тяло, което акцентира по-добрите възможности на кросоувъра да поеме хора и багаж. Бензиновите двигатели са стандартният 2.4-литров (190 конски сили), но има и 2.0-литрово турбо (197 конски сили) и 3.3-литров V6 (290 конски сили). Дизелът е 2.2-литров турбо дизел (200 конски сили). Това поколение не е толкова евтино, колкото предишните, но пък и е по-добро във всяко едно отношение.