Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
honda-prelude-l-01.jpg

Honda Prelude

Honda Prelude Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Honda Prelude, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Honda Prelude е спортно купе, произвеждано от японската фирма от 1978 г. до 2001 г. Името Prelude първоначално е запазено от Toyota, но Honda получава разрешение да го използва. То е и първото от серията музикални имена, употребени от компанията – после идват Quintet, Concerto и Ballade.

Първото поколение излиза на пазара в началото на 1979 г. Окачването, спирачките и двигателят са взети от Accord, но шасито е изцяло ново – по-ниско и по-широко. Местата се водят 2+2, но задните могат да се използват само от малки деца. Стандартният двигател е редови четирицилиндров EL с мощност 79 конски сили. Трансмисията е петстепенна ръчна, но има и две, и тристепенни автоматични. През 1981 г. е променено таблото (нетрадиционното предишно е подложено на сериозни критики), решетката е обновена, а по броните е добавена стоманена лента.

Второто поколение се появи през 1983 г., като платформата му е различна от тази на първото. Дизайнът също – формата е много по-аеродинамична, прозорците са по-големи, а фаровете се прибират. Първоначално двигателят е 1.8-литров A18A със 103 конски сили мощност, а през 1986 г. за Европа вече е наличен и 2.0-литров B20A1 с мощност от 135 конски сили. Той води и до лека промяна на капака, а към освежаването влизат и новите задни фарове, както и променените предни и задни брони.

По-добре от Porsche и Ferrari

Третото поколение излезе през 1987 г., като дизайнът на предшественика не е много променен. Повечето от козметичните промени са споделени с Honda NSX, която е представена през 1989 г. Колоните на покрива са усилени за по-добра сигурност, но най-голямата промяна е механична – първата система с четири завиващи колела, която се предлага в автомобил в масова продукция. Двигателите са варианти на Honda B20A, а трансмисиите са петстепенна ръчна и четиристепенна автоматична. Според резултатите на списание Road & Track, Honda Prelude 2.0Si 4WS от 1988 г. се справя на слалома по-добре, отколкото моделите на Porsche и Ferrari, като го минава със средна скорост 105.4 км/ч (Chevrolet Corvette C4 се справя със средна скорост 104.4 км/ч).

Honda представи четвъртата генерация в началото на 1992 г., като системата за управление на четирите колела вече е с електронна версия. Двигателят за базовата версия е 2.0-литров F20A4, а най-мощен е 2.2-литровият H22A2 (182 конски сили). Този модел слага край на прибиращите се фарове, а освен това предницата е по-широка, а задницата е вдигната по-високо.

Една напред, две назад

Последното поколение излезе в края на 1996 г., като запази предното задвижване и независимото предно окачване. Двигателите се различават спрямо пазара, като за Европа са 2.0-литровият F20A4 (131 конски сили) и 2.2-литровият H22A5 (182 конски сили). Последният е модифициран през 1999 г., като мощността му е увеличена до 197 конски сили и е с VTEC система. Това е и най-слабо продаващият се модел Prelude, най-вече заради силното представяне на други модели на Honda – шестото поколение Accord купе и шестото поколение Civic купе. За ниските продажби допринася и твърде обикновеният екстериорен дизайн, който няма нищо общо с агресивния външен вид на предишната генерация. Заобляния, меки линии и квадратни фарове – този Prelude прилича повече на онзи от третото поколение. Причините са спадащите продажби, както и фактът, че купувачите настояват за повече пространство отзад и повече пространство в багажника. Шофирането е удоволствие – прецизен контрол, отлично окачване и добра динамика, които не отстъпват на тези на Mazda MX-5 или BMW 318ti. Всъщност усмивката няма да слиза от лицето ви, всеки път щом запалите двигателя. Честото натискане на педала обаче води до по-бързо износване на предните гуми. Honda се слави с добрата си надеждност и Prelude не е изключение, но все пак при употребяваните автомобили трябва да се проверят спирачната система и съединителят.