Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-mondeo-l-01.jpg

Ford Mondeo

Ford Mondeo Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Mondeo, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Ford Mondeo е средна или голяма по размер семейна кола, произвеждана от 1992-а година насам. Името идва от латинската дума за свят – mundus. Макар че целта на Mondeo е да бъде „световен автомобил“, моделите в Северна Америка са брандирани като Ford Contour и Mercury Mystique до 2000-а година и като Ford Fusion след 2013-а. Първото поколение (Мк I) е представено в края на 1992-а, а продажбите започват през следващата година. Налично е като седан с четири врати, хечбек с пет врати и комби с пет врати, като всички модели за Европа се произвеждат в завода в белгийския град Генк. Mondeo е наследник и заместник на Ford Sierra, а разработката излиза на американската компания близо шест милиарда долара – една от най-високите суми в историята за нов автомобил. Цената е висока, защото дизайнът е напълно различен от този на Sierra. Сигурността е сериозен приоритет и Mondeo е първата кола серийно производство с въздушна възглавница за шофьора, предпазители при страничен сблъсък и ABS (за по-луксозните модели). Логично Ford взима наградата за автомобил на годината в Европа, изпреварвайки Citroën Xantia и Mercedes-Benz C. Първият фейслифт (Mk II) е през 1996-а и е реакция на трите големи критики по адрес на Mondeo (скучния дизайн, лошото представяне на предните фарове, чиито рефлектори бързо пожълтяват и малкото пространство отзад). Така само вратите, покривът и задните панели остават същите като на оригиналния Mk I. Има нова решетка, по-големи и заоблени фарове и стопове, които стигат отстрани и отгоре. Двигателите са три 16-клапанови версии на Zetec – 1.6-литров (90 конски сили), 1.8-литров (115 конски сили) и 2.0-литров (136 конски сили). Алтернативата е архаичният 1.8-литров турбо дизел Endura-D, който се използва до 2000-а година. Автомобилите с него се познават и по това, че решетката има различен дизайн.

По-зрял и сдържан

Второто поколение се появи през 2000-а година. Mk III е по-голям от своя предшественик и е първият автомобил с толкова много заемки от концептуалния Prodigy. Ефектът е по-сдържан и зрял изглед, макар и не толкова запомнящ се. Освен това са адресирани и два от проблемите от първото поколение – скромното място за пътниците отзад и слабите дизелови двигатели – вече е наличен новият Duratorq. Шасито и окачването са взети от Mk II, което означава, че Mondeo продължава да е сред лидерите в класа си по отношение на стабилността и комфорта. Ford реагира и на интериорното предизвикателство, хвърлено от Volkswagen Passat (B5) през 1996-а, и дизайнът е по-строг и по-завършен. Както и от по-високо качество, защото са използвани по-скъпи материали. При продажбите Ford набляга много на безопасността, като слоганът е „Едно от най-сигурните места, на което можеш да бъдеш“. Тестовете на Euro NCAP обаче установяват, че Mondeo отстъпва на конкурентите като Opel Vectra, Citroën C5, Toyota Avensis и Volkswagen Passat. Zetec двигателите вече не се използват, а вместо тях задвижването е от новите 1.8- и 2.0-литрови Duratec двигатели. При тях обаче има дизайнерска грешка в материалите на клапаните, поправена чак след 2003-а, така че ранните модели от Mk III трябва да се избягват на пазара на употребявани автомобили.

Mondeo за Джеймс Бонд

Третото поколение Mondeo (Mk IV) е официално представено в края на 2006-а. При това със стил – в премиерата на Casino Royale – 21-ят филм за Джеймс Бонд. То е базирано на EUCD платформата, разработена с Volvo, и я споделя с Galaxy и S-MAX. Вариантите са седан, хечбек и комби. Платформата позволява използването на новия петцилиндров бензинов двигател, като вариантите са 1.6-, 2.0-, 2.3- (само за шестстепенни автоматични трансмисии) и 2.5-литрови, като последният е с турбо компресор и мощност от 217 конски сили. Дизеловите са Econetic, като те се представят по-добре в града. В модела има нова електро-хидравлична система за волана, която усилва реакцията и пести гориво. Mondeo спечели наградите на Auto Express и Top Gear за автомобил на годината, но и това не помогна на продажбите, които не са на нивото на предишните поколения. През 2010-а Mk IV мина през фейслифт, добавяш много системи за активна и пасивна асистенция, като според Dekra това е най-надеждната версия на Mondeo. Тоест тя е за предпочитане на пазара на употребявани автомобили. Четвъртото поколение (MK V) излезе на пазара през 2014-а. На външен вид е различен автомобил, но върши същата добра работа. Задното окачване е подобрено осезаемо, което увеличава комфорта и стабилността и макар шофирането да не е толкова забавно, удовлетворението от него е по-високо. Стъпка по-близо до Volkswagen Passat, но все още далеч от трона му.