Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-maverick-l-01.jpg

Ford Maverick

Ford Maverick Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Maverick, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Maverick е представителят на Ford в SUV сегмента, чийто дебют се състои през 1993 година. Още от самото начало моделът е съвместна продукция на Ford с японските автогиганти от Nissan, впоследствие – с инженерите от Mazda, а след близо 13 години на европейския пазар бива спрян от производство за територията на стария континент.

Високопроходимият войн в редиците на Ford

Ford Maverick се предлага в два основни варианта – с 3 или 5 врати, както и с предно предаване или 4х4. Трябва да се има предвид, че системата за задвижване на всички колела не е перманентна, като доминира предната ос, а задната се включва само при необходимост. По отношение на екстериорния дизайн компактният джип не се отличава по нищо от своите събратя от 90-те години – грубоватото излъчване и ръбестите форми са характерни за голяма част от автомобилите на миналия век. Изключение не прави и спартанският интериор, зад създаването на който явно се крие идеята за използване на възможно най-много нискокачествена пластмаса. За жалост вътрешното пространство е голямо единствено при версията с 5 врати, а във варианта с 3 е меко казано крайно незадоволително. Двигателите в това първо поколение на модела са бензиновите 2.4 (116 и 124 к. с.) и дизеловите 2.7 (100 и 125 к. с.). За съжаление единственото позитивно изказване, което може да се направи по отношение на петролните, е сравнително равномерната им работа, но свръхвисокият разход на гориво и скъпите експлоатационни разходи автоматично ги премахват от списъка с препоръчителни модификации. Дизелът, от друга страна, предлага както задоволителна динамика, така и добра ефективност, затова е и по-оптималният вариант като цяло. През 2001 година на бял свят излиза и втората генерация на Ford Maverick, която отбелязва значителни подобрения в цялостния дизайн. Остарелите линии са заменени с по-плавни аеродинамични форми, а от грозноватия интериор няма и помен – във вътрешното пространство присъстват множество качествени компоненти, приятен и комфортен салон, както и съвременно многофункционално арматурно табло. Вътрешното пространство е нараснало на обем, при това без да се увеличават драматично външните габарити. Като цяло картинката би била перфектна, ако не беше поредният пропуск при двигателите, а именно – липсата на дизелов агрегат, какъвто е и случаят с Mazda Tribute. Факт е, че малка част от привържениците на офроуд шофирането предпочитат петролните мотори, затова е и необяснимо отсъствието на дизелов представител. Единственото хубаво в случая е, че ефективността на бензиновите двигатели е драстично подобрена – варирайки от 2.0 (124 к. с.) до 3.0 (197 к. с.), всеки от вариантите предлага изключителна мощ и среден разход на гориво от около 10 – 12 литра на 100 км.

Плюсове и минуси и заслужава ли си покупката

Най-честите проблеми, които съпътстват SUV-а, са свързани с окачването, което е значително по-меко от очакваното. Дефекти по спирачките също не са изключени, а при петролните модификации се забелязват и повреди по електрическата инсталация, както и корозия по изходящата система. Но в крайна сметка, ориентирайки се към високопроходим автомобил втора ръка, комфортът и глезотиите не бива да са на преден план, поне не и при Ford Maverick. Компактният джип прави идеално това, за което е създаден – да изкачва труднодостъпни места.