Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-focus-l-01.jpg

Ford Focus

Ford Focus Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Focus, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Поредната революция на Ford, както по отношение на дизайна, така и по отношение на надеждността. В Европа Ford започва продажбите на Ford Focus, наследникът на Ford Escort, през юли 1998-а. Първоначално от Ford искат да запазят старото име. Впоследствие заради новото име- Focus, издателска компания Burda завежда дело, тъй като списанието, което издава е със същото име. Делото е решено в полза на Ford в последния момент и има защо – през 2012-а Ford Focus изпреварва Toyota Corolla и се превръща в най-продавания автомобил в света.Първото поколение е поредният модел на Ford с разделящ мненията дизайн след Ford Ka и Ford Cougar, но някои елементи, като задните стопове на нивото на очите, са използвани и в по-ранни прототипи. Инженерният екип успява да създаде великолепно задно окачване, наречено Control Blade, което предизвиква мини революция в автомобилостроенето. Заради него Ford Focus разполага с по-добър контрол на пътя и по-меко и тихо шофиране по неравности. Всъщност изследване през 2000-а година показва, че при скорост от 100 км/ч Focus се справя по-добре от Jaguar XJ8L и Bentley Continental. Двигателите варират от 1.4-литров бензинов агрегат до 2.0-литров такъв, а единственият дизелов вариант е 1.8-литров TDi. Focus е избран за автомобил на годината през 1999-а. През 2002-а пък е оценен като най-добрият употребяван автомобил на възраст между една и три години на германския пазар.

Най-високите оценки за сигурност

Второто поколение Ford Focus е представено по време на Парижкото изложение на 23 септември 2004-а и се произвежда до 2011-а. Ford Focus Mk2 използва платформата Ford C1, като я споделя с Volvo S40, V50 и C70, Mazda3 и Focus C-MAX. Окачването, допринесло толкова за успеха на първото поколение, е почти непроменено, но Mk2 е по-голям и по-тежък от предшественика си и съответно разполага с повече вътрешно пространство. Освен това е оборудван с новата Ford Durashift трансмисия – ръчна шестстепенна и автоматична четиристепенна. Стилистично Mk2 прилича на Mondeo и Fiesta, а също така използва елементи от отхвърленото Б-предложение на оригиналния Focus. Новият Focus получава най-високите оценки от EuroNCAP в своя клас – 5 звезди за защита на възрастните пътници в купето, 4 от 5 – за защита на децата и 2 от 4 – за предпазване на пешеходците. По отношение на двигателите има повече избор, като те са смесица от старо и ново. При бензиновите модификации 1.4- и 1.6-литровият от предишното поколение са сериозно подобрени, а вече има и 2.5-литров турбо агрегат. Дизеловите са 1.6-, 1.8- и 2.0-литрови. През 2006-а Маркус Грьонхолм и Мико Хирвонен с лекота печелят световната титла в рали шампионата при конструкторите с Ford Focus RS WRC, като слагат край на 27-годишното чакане за този трофей на Ford. Година по-късно те успешно защитават титлата.

Един Ford

За третото поколение Ford решава да обедини международните модели с тези в Северна Америка и едновременно пуска Mk3 по целия свят в началото на 2011-а. Дизайнът е на базата на Ford Kinetic Design – наследникът на New Edge – предните фарове са с различна форма, а трапецовидната решетка има триъгълни включвания. Задните стопове са позиционирани по-ниско, подобно на Ford Fiesta. Купето е с изцяло различен дизайн и технологиите за забавление на хората вътре са съвсем различни от Mk2. Малко по-късно на пазара се появява и изцяло електрически модел. За Европа пък има специален еднолитров Ecoboost трицилиндров двигател. Ford Focus е най-продаваният автомобил в света за 2012-а и отвява с лекота конкуренцията от Audi A3, Honda Civic, Toyota Auris и VW Golf. От една страна, цената е по-ниска, от друга е забавно да го шофираш, има достатъчно пространство, много различни варианти, високоманеврен е и има достатъчно място в багажника. Същото важи и за употребяваните автомобили. Оценките на DEKRA са изключително високи (осезаемо над средните във всички категории) и ако не се случи нещо необичайно, Ford Focus би трябвало да минава само рутинни сервизни прегледи. Освен това, изключвайки хечбек модела от 2000-2004-а, всички други автомобили на марката се справят великолепно на краш тестовете.