Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ford-capri-l-01.jpg

Ford Capri

Ford Capri Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ford Capri, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Когато в края на 60-те години в САЩ започва епохата на колите „Pony Car“, скъпите спортни купета със състезателни мотори, Ford Mustang става един от най-обещаващите представители на този автомобилен клас. Стратезите на производителя Ford искат да пренесат този успех на Стария континент с един разработен специално за европейските пазари модел. И плановете им се осъществяват: създаденото от немския дизайнер Уве Баансен едновременно елегантно, но и мускулесто купе Ford Capri преживява от 1968 до 1986 година две издания и се продава в близо двумилионен тираж.

Феновете на моторните спортове ценят възможностите за тунинговане на Ford Capri

Комерсиалният успех кара производителя дори да предложи и в САЩ създадения почти изцяло в немските заводи Ford Capri. Докато там купето се превръща в един от най-продаваните вносни автомобили, Capri се грижи за това производителят да спечели в Европа един нов кръг от купувачи сред по-младите шофьори. Ford Capri не се превръща в световен култов автомобил като Ford Mustang. Но сред почитателите на тунинга и запалените по състезателните спортове купето получава добри отзиви като спортен автомобил, чиято мощност без голямо усилие може да бъде модифицирана за използване за развлечение в свободното време, особено с излизащото от завода със 150 к.с. наперено изпълнение Capri RS. Към звездите на сцената към Ford Capri RS 2600 се присъединява произведеното в лимитирана серия Capri Turbo с V6 мотор, както и оборудваните с елементи на Ford Mustang модели с V8 двигател, които осигуряват мощност до 375 к. с.

През 1970 г. на пазара се появява първото Ford Capri RS със спортно оборудване

В първата серия от 1968 до 1974 година спортното купе на Ford се предлага на пазара със седем различни мотора. Базовият модел е Ford Capri 1300 с V4 двигател и едва 37 кВт (50 к. с.), който е заменен впоследствие от купетата с 1,5 и 1,7 литра работен обем с мощност до 55 кВт (75 к. с.). Динамично моторизирани са моделите с V6 мотори с работен обем от 2,0 до 2,6 литра, които осигуряват мощност до 92 кВт (125 к. с.) и ускоряват купето до над 190 км/ч. Топ моделът Ford Capri RS 2600 се появява на пазара през 1970 година със 110 кВт (150 к. с.). Снабденият с по-ниско окачване и спортни седалки RS ускорява от нула до сто км за девет секунди и достига максимална скорост от почти 200 км/ч. През 1972 година производителят допълва програмата с Ford Capri 1600 GT, както и с Capri 3000 (103 кВт/140 к. с.).

Спортните подобрения на Ford Capri във второто поколение от 1974 г.

Ford създава през 1974 г. второто поколение на своето спортно купе с преработена предница и с по-голяма врата на багажника. Правоъгълните фарове са заменени при обновяването на модела през 1978 г. от два кръгли фара. Най-малкият мотор на новото поколение Ford Capri представя 1,6 литра работен обем и 51 кВт (70 к .с.). Програмата е завършена от две двулитрови версии с до 74 кВт (101 к. с.), както и от Capri V6 с 2,3 и 2,8 литра работен обем с до 118 кВт (160 к. с.). Върховият модел е Ford Capri 2,8 Turbo със 138 кВт (188 к. с.), който ускорява от нула до сто км за осем секунди и достига максимална скорост от 220 км/ч. През 1986 година в Германия се произвеждат последните купета от серията.