Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
fiat-croma-l-01.jpg

Fiat Croma

Fiat Croma Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Fiat Croma, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

При разработката на нови модели превозни средства на дневен ред днес е сътрудничеството между производители. Причината: преди модел да слезе от поточната линия трябва да бъдат инвестирани милиони в проучване, разработка, практически тестове и процедури за одобрение. Италианският автомобилен концерн Fiat започва рано да залага на подобни партньорства и при това работи заедно с различни производители от САЩ, Франция или Швеция. Един от първите проекти от този тип разработка на превозни средства възниква през 80-те години, когато италианците искат да одобрят за програмата си като нов асортимент голяма лимузина, която да се произвежда с името Fiat Croma между 1985 г. и 1996 г. в качеството си на пионер за автомобилния конструктор. През 2005 г. има ново издание на Fiat Croma, но този път се конструира като кросоувър между комби и компактен ван и отново възниква като следствие от съвместна работа.

Първото поколение на Fiat Croma се конструира от 1985 г. до 1996 г.

Първото поколение на Fiat Croma възниква като следствие на общ проект на Fiat и неговата дъщерна фирма Lancia, както и производителите Alfa Romeo и Saab. Въз основа на съвместно разработената конструктивна платформа възникват модели като Alfa Romeo 164, Lancia Thema и Saab 9000, като всеки един тях получава различна форма на каросерията. Дизайнерите на Fiat избират класическа форма на лимузината със задна врата тип седан. Особености при Fiat Croma от тази конструктивна фаза: задният прозорец се отваря заедно с капака на багажника, така че Fiat Croma да се причислява към моделите с пет врати.

При Fiat Croma дизелът празнува премиера на директното впръскване

При моторизацията на Fiat Croma от първото поколение производителят залага на техника за директно впръскване, която е в комбинация с агрегат 2 литра с 68 kW (92 конски сили). Наред с това в програмата има дизел с отделна горивна камера 55 kW (75 конски сили), както и турбодизел с 85 kW (115 конски сили). Върховият модел при бензиновите двигатели получава V6 агрегат със 118 kW (160 конски сили).

Второто поколение на Fiat Croma е въведено на пазара през 2005 г.

Позиционирането между комби и ван второ поколение на Fiat Croma е въведено на пазара през 2005 г. и се появява след съвместната работа с Дженерал Моторс (General Motors) и Saab. Към съвместно използваната платформа Fiat представя дизелови агрегати JTD в клас обем от 1.9 до 2.4 литра, които вдигат между 88 kW (120 конски сили) и 147 kW (200 конски сили). От дъщерната фирма на Дженерал Моторс – Opel – идват бензиновите двигатели, които мобилизират с агрегат 1.8 литра до 103 kW (140 конски сили), а при върховия модел с 2.2 литра ускоренията достигат до 108 kW (147 конски сили).