Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
dodge-viper-front

Dodge Viper

Dodge Viper Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Dodge Viper, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

С модели като SuperBee и Challenger в началото на 70-те години марката Dodge, принадлежаща към американския автомобилен концерн Chrysler, започнала да предоставя на доставчиците високо моторизирани купета и кабриолети, които били известни в автомобилната история като Pony Cars и Muscle Cars. В този клас коли обем от над 7.0 л бил напълно разбираем, докато не настъпила първата криза, свързана с петрола, която се отразила зле на автомобилите, заради голямото им потребление на бензин. От този момент насетне Dodge се концентрирали върху спортните автомобили от среден клас, големите ванове, пикапи и всъдеходи (avtoджипове). През 80-те години се появили спортни купета със съдействието на партньора на Chrysler Mitsubishi. През 1987 г. благодарение на покупката на италианския луксозен производител на автомобили Lamborghini от Chrysler видели възможност най-накрая отново да участват в престижния пазар на мощни спортни коли. Заедно с техническата подкрепа на италианците се зародила концепцията за една модерна кола, която през 1992 г. била предложена на американския пазар като Dodge Viper, а в Европа – като Chrysler Viper. В съответствие с името си моделът притежавал собствено лого.

Като първи модел на Dodge Viper на пазара излязло двуместно кабрио

Спортна кола с хъс – тази характеристика се предала също и на дизайна на Dodge Viper, чиято мощна предна част се определяла от фарове с издължена оптика. Първият модел бил дълъг почти 4,50 м и представлявал двуместен кабриолет, пуснат на американския пазар под името Viper RT/10, който благодарение на употребата на леки материали като пластмаса за каросерията и алуминий за двигателната част тежал по-малко от 1,6 тона. Техниците на Lamborghini се погрижили вграденият V10 двигател от Chrysler да се разгъне в модела Viper със своя обем от 8,0 л и мощност от 300 кВт (408 к.с.). Спортният модел притежавал шестстепенни ръчни скорости и с този двигател достигал максимална скорост от 264 км/ч. С модела от 1998 г. мощността на двигателя се увеличила до 335 кВт (456 к.с.).

Второто поколение на Dodge Viper показвало още повече хъс

Въведеният през 2003 г. от второто поколение кабриолет показал още повече настървение. Той получил от Daimler-Chrysler модифициран V10 двигател с обем от 8,3 л. По отношение на дизайна имало съвсем малки промени. Сега отвореният Viper разполагал с над 372 кВт (506 к.с.) и достигал максимална скорост от малко повече от 300 км/ч. През 2008 г. Chrysler поставили в моделната серия двигател с обем 8,4 л, който развивал 441 кВт (600 к.с.) и кабриолетът достигал до 325 км/ч. Въпреки това Viper се запазил на американския пазар в този си вид.

Купе версията на Dodge Viper

Две години след старта на новата моделна серия Chrysler представили през 1996 г. Dodge Viper GTS, който представлявал затворена версия на спортен автомобил. И през двете първи години на производство бил създаден V10 двигател с 282 кВт (384 к.с.), който през 1998 г. бил заменен при купе версията от топ двигател с 335 кВт (456 к.с.). Благодарение на сътрудничеството между Chrysler и Lamborghini Viper GTS достигал с двигателя си максимална скорост от 295 км/ч. Втората версия на предлаганите купета била под наименованието Viper SRT и се появила през 2006 г. с двигателя на отворения тип автомобил. Новата купе версия била налична в Европа единствено като вносен автомобил.

Спортно удоволствие при шофирането без намесата на електронни помощни системи

За спортните състезания Viper се нуждаел не толкова от кормило, колкото от максимални обороти от 760 нютон метра и двигател, който донесъл още повече мощност от 600 к.с. Опитът на Viper при спортните автомобили могъл да бъде полезен и при уличното шофиране. Разработчиците умишлено се отказали от вграждането на електронни спирачки и помощно средство за стабилизиране. През 2001 г. Viper бил оборудван с ABS спирачна система.