Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
daihatsu-terios-l-01.jpg

Daihatsu Terios

Daihatsu Terios Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Daihatsu Terios, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

В Япония да караш джип с голям капацитет е било винаги по-скъпо, в сравнение с други части от света. Японският автомобилен производител Daihatsu, който първоначално произвеждал моторизирани рикши на три колела, използвал опита си при създаването на малки превозни средства и от 60-те години се е специализирал в превозни средства, които не се облагат с данъци, с максимален обем от един литър. Тази концепция се прехвърлила също и в класа на всъдеходите. Това доказали японците в средата на 70-те години, като с техния модел Daihatsu Wildcat за първи път развили джип с обем 1 литър и задвижване на всички колела, който малко по-късно бил също така въведен и на европейския пазар. Със следващия модел Daihatsu Rocky бил създаден всъдеход с голям турбо дизелов двигател, 4х4 задвижване и диференциал, който доказал своите офроуд качества и по отношение на дизайна. Една година преди партньорите от Toyota да закупят по-големия дял от Daihatsu японците представили тяхната концепция за малък всъдеход (джип, който носил името Daihatsu Terios и през 1998 г. за първи път бил доставен на търговците.

Първо поколение на Daihatsu Terios (от 1998 г. до 2006 г.)

Също като при предшественика си, резервното колело на Daihatsu Terios било монтирано под пластмасово чергило на вратата на багажника. Типичният офроуд дизайн на Daihatsu Wildcat и Daihatsu Rocky бил заменен с каросерия в кросоувър стил – нещо между малка лимузина и миниван. Новият външен дизайн с пет врати ясно показвал, че Daihatsu Terios бил проектиран по-скоро за каране по улицата, отколкото извън нея. Единствено голямото отстояние от земята и защитната пластмаса на калниците на Daihatsu Terios напомнят за произхода на малкия джип. Освен стандартното задвижване на двете колела Daihatsu Terios имал като опция и задвижване на всички колела, познато от неговия предшественик.

4х4 задвижване като опция за Daihatsu Terios

Версията със задвижване на всички колела на Daihatsu Terios вървяла в комбинация с 1,3 л двигател, който произхождал от Daihatsu Charade и бил адаптиран за мини джип, така че Daihatsu Terios достигал мощност 65 кВт (89 к.с.). Били налични турбо двигател с 68 кВт (92 к.с.), освен това на разположение при варианта със задвижване с две колела имало двигател със 103 кВт (140 к.с.). По отношение на скоростната кутия потребителите могли да избират между стандартна механична версия с пет степени или пък автоматична с четири степени.

През 2006 г. излязло второто поколение на Daihatsu Terios

През 2006 г. Daihatsu Terios се появил на пазара с изцяло нов дизайн. Пластмасовите компоненти, които преди това доминирали, изчезнали и дали на дългата 4,05 метра и широка 1,70 метра Daihatsu Terios изтънчен градски вид. Компактна предна част с вградена броня, ниско разположена защита при шофиране, както и издължени фарове под стъклото определят начина, по който предницата изглежда. Задната част на автомобила е доминирана от цветно лакираното купе на резервния резервоар. При петместния модел зад задната врата се намира товарно пространство, възлизащо на 380 л. Пътният просвет на Daihatsu Terios е повишен с двадесет сантиметра.

Двигателна и офроуд техника при Daihatsu Terios

От техническа гледна точка били направени нововъведения. При Daihatsu Terios от второ поколение бил включен в употреба голям 1,5 л двигател със 77 кВч (105 к.с.), който карал автомобила да развива скорост до 160 км/ч. Консумацията на гориво на моделите със задвижване на двете колела била 7,2 л, което отговаряло на емисия CO2 от 169 гр/км. Daihatsu Terios с 4х4 задвижване консумирал 7,7 л (179 гр/км CO2). Двигателите изпълняват газовата норма, свързана с емисиите – Euro4 – и могат да се комбинират или с петстепенна ръчна скоростна кутия или с автоматична такава с четири степени. При моделите със задвижване на всички колела автоматикът е оборудван с допълнителни системи. Освен това Daihatsu Terios разполага с диференциал и с контрол на теглителната сила.