Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
citroen-saxo-front

Citroen SAXO

Citroen SAXO Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Citroen SAXO, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Citroën Saxo е супермини автомобил, произвеждан от френската фирма между 1996 г. и 2003 г. Saxo споделя двигателите си и много други части с Peugeot 106, като най-голямата разлика е в интериора и външните панели. Предлага се с три и пет врати, но нито една от версиите не разполага с особено много място вътре.

Всички двигатели, които задвижват Peugeot 205 след 1988 г. и Citroën AX, са от PSA TU сериите. Агрегатите са пет бензинови (1.0-, 1.1-, 1.4- и 1.6-литрови) и един дизелов – 1.5-литров. Трансмисиите са петстепенна ръчна и тристепенна автоматична. Двигателите не са особено мощни (от 49 до 89 конски сили), но се справят добре със Saxo, защото автомобилът е лек – най-тежкият модел е с тегло от само 935 килограма. Олекотената конструкция обаче има и недостатък – при бързо движение в купето е доста шумно. Добрата динамика е съчетана с комфортно окачване и голям обем на багажника – 280 литра. Интериорът не може да се похвали с кой знае какви екстри – повечето стандартни модели са със сервоуправление, въздушна възглавница за водача, касетофон и отопление на задния прозорец. Все пак обаче нагоре в списъка има шибидах, електрически прозорци, фарове за мъгла и алуминиеви джанти.

Спортните модели на Saxo

Saxo има и три спортни модела. Първият е Furio, който е с 1.4-литров двигател (76 конски сили) с максимална скорост от 175 км/ч. VTR MK1 (1997 – 1999 г.) е с 1.6-литров двигател (90 конски сили), максимална скорост от 187 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 10 секунди. Второто поколение VTR (1999 – 2003 г.) e с по-мощен 1.6-литров двигател (98 конски сили) с максимална скорост от 193 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 9.4 секунди. VTS също е с 1.6-литров двигател, само че с 16 клапана, 120 конски сили и максимална скорост от 205 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди.

Окачването е леко различно от това на обикновения Saxo, а освен това спортните модели са с уникален интериор. Най-добре екипирани са VTR и VTS – задните спирачки са дискови, а ABS е стандартен. Логично, те са най-търсени и при употребяваните автомобили.

По-модерен отвън, остарял отвътре

През януари 2000 г. е време за фейслифт. Най-забележимата разлика са по-модерните предни фарове, капак и решетка, които заменят по-кубичния вид на оригинала. Има подобрения и по задните фарове, които стават „по-бели“. И макар че разликите в екстериора между старата и новата генерация са лесно забележими, вътрешно няма кой знае колко много промени. Таблото и интериорът са като преди, като е възможно добавяне на въздушна възглавница за пасажера. Дори и след фейслифта вътрешността продължава да изглежда остаряла в сравнение с другите малки хечбек автомобили, сред които лидер е Opel Corsa. Причината е, че много от контролните уреди в централната конзола са все още от Citroën AX.

Това, естествено, води и до доста ниски цени на употребяваните автомобили. Но пък тези след фейслифта са осезаемо по-надеждни. При тях трябва да се следи най-вече за няколко повреди – износени елементи от спирачната система, течове на масло от гарнитурата на главата на двигателя и дефекти по електрооборудването. Освен това може да има тракане на карета по задните мостове – но това се отстранява лесно със смяната им. Хубавото на Saxo е, че резервните части са евтини, а и ремонтите не са сложни за извършване.

При краш-теста на EuroNCAP през 2001 г. Saxo получи само две звезди за защита на пътниците и на пешеходците, което е доста под нивото дори на конкуренцията от онези години, но този автомобил наистина е правен за хора, за които най-важното е бюджетът.