- Начална страница
- Avtomobili
- Citroen
- Citroen SAXO
Citroen SAXO Преглед
Виж подробен преглед на автомобила Citroen SAXO, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още
Актуални оферти за Citroen SAXO
-
Citroen SAXO 1.1i Asics
€ 799,-- 279 981 km
- 03/2001
- 44 kW (60 к.с.)
- употребявани
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
- - (l/100 km)
-
145 g/km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de.
Търговец, NL-7641 AG WIERDEN -
Citroen SAXO 1.6i VTS 16v
€ 19 999,-- 45 215 km
- 04/1998
- 88 kW (120 к.с.)
- употребявани
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
-
6,0 l/100 km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de. - - (g/km)
Търговец, ES-27820 VILALBA -
Citroen SAXO 3Porte 5Posti 1.1 Benzina 60cv SX GOMME 4 STAGIONI
€ 1 800,-- 170 000 km
- 10/2001
- 44 kW (60 к.с.)
- употребявани
- 1 предишен собственик
- ръчна кутия
- бензин
-
6,5 l/100 km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de. - - (g/km)
Търговец, IT-10126 TORINO-TO -
Citroen SAXO VTS 1.6 16V 120 / TRES BEL ETAT / NOMBREUX FRAIS
€ 13 990,-- 120 974 km
- 10/1997
- 88 kW (120 к.с.)
- употребявани
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Търговец, FR-06700 Saint Laurent du Var -
Citroen SAXO 1.4i SX
€ 1 250,-- 166 520 km
- 11/2000
- 55 kW (75 к.с.)
- употребявани
- - (Собственици)
- автоматик
- бензин
- - (l/100 km)
-
195 g/km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de.
Търговец, NL-7322 AD APELDOORN -
Citroen SAXO 1.4i SX
€ 1 650,-- 196 783 km
- 02/2001
- 55 kW (75 к.с.)
- употребявани
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
- - (l/100 km)
-
152 g/km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de.
Търговец, NL-1746 CM DIRKSHORN -
Citroen SAXO 1.1 SX Chrono
€ 2 000,-- 107 200 km
- 12/2001
- 44 kW (60 к.с.)
- употребявани
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
-
6,2 l/100 km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de. -
147 g/km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de.
Търговец, DE-06120 Halle -
Citroen SAXO ohne TÜV an händler oder export
€ 600,-- 97 000 km
- 11/1998
- 33 kW (45 к.с.)
- употребявани
- 3 предишни собственици
- ръчна кутия
- бензин
-
6,2 l/100 km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de. -
149 g/km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de.
Търговец, DE-89081 Ulm -
Citroen SAXO 3p 1.6 16v Vts
€ 8 000,-- 2 000 km
- 03/2000
- 87 kW (118 к.с.)
- употребявани
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
-
8,1 l/100 km (комб.)
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 от новите леки автомобили може да получите от "Ръководство за разхода на гориво, емисии на CO2 и разхода на енергия за новите леки автомобили", което се предлага безплатно във всички търговски обекти за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH на www.dat.de. - - (g/km)
Частно, IT-42028 Poviglio
Citroën Saxo е супермини автомобил, произвеждан от френската фирма между 1996 г. и 2003 г. Saxo споделя двигателите си и много други части с Peugeot 106, като най-голямата разлика е в интериора и външните панели. Предлага се с три и пет врати, но нито една от версиите не разполага с особено много място вътре.
Всички двигатели, които задвижват Peugeot 205 след 1988 г. и Citroën AX, са от PSA TU сериите. Агрегатите са пет бензинови (1.0-, 1.1-, 1.4- и 1.6-литрови) и един дизелов – 1.5-литров. Трансмисиите са петстепенна ръчна и тристепенна автоматична. Двигателите не са особено мощни (от 49 до 89 конски сили), но се справят добре със Saxo, защото автомобилът е лек – най-тежкият модел е с тегло от само 935 килограма. Олекотената конструкция обаче има и недостатък – при бързо движение в купето е доста шумно. Добрата динамика е съчетана с комфортно окачване и голям обем на багажника – 280 литра. Интериорът не може да се похвали с кой знае какви екстри – повечето стандартни модели са със сервоуправление, въздушна възглавница за водача, касетофон и отопление на задния прозорец. Все пак обаче нагоре в списъка има шибидах, електрически прозорци, фарове за мъгла и алуминиеви джанти.
Спортните модели на Saxo
Saxo има и три спортни модела. Първият е Furio, който е с 1.4-литров двигател (76 конски сили) с максимална скорост от 175 км/ч. VTR MK1 (1997 – 1999 г.) е с 1.6-литров двигател (90 конски сили), максимална скорост от 187 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 10 секунди. Второто поколение VTR (1999 – 2003 г.) e с по-мощен 1.6-литров двигател (98 конски сили) с максимална скорост от 193 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 9.4 секунди. VTS също е с 1.6-литров двигател, само че с 16 клапана, 120 конски сили и максимална скорост от 205 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди.
Окачването е леко различно от това на обикновения Saxo, а освен това спортните модели са с уникален интериор. Най-добре екипирани са VTR и VTS – задните спирачки са дискови, а ABS е стандартен. Логично, те са най-търсени и при употребяваните автомобили.
По-модерен отвън, остарял отвътре
През януари 2000 г. е време за фейслифт. Най-забележимата разлика са по-модерните предни фарове, капак и решетка, които заменят по-кубичния вид на оригинала. Има подобрения и по задните фарове, които стават „по-бели“. И макар че разликите в екстериора между старата и новата генерация са лесно забележими, вътрешно няма кой знае колко много промени. Таблото и интериорът са като преди, като е възможно добавяне на въздушна възглавница за пасажера. Дори и след фейслифта вътрешността продължава да изглежда остаряла в сравнение с другите малки хечбек автомобили, сред които лидер е Opel Corsa. Причината е, че много от контролните уреди в централната конзола са все още от Citroën AX.
Това, естествено, води и до доста ниски цени на употребяваните автомобили. Но пък тези след фейслифта са осезаемо по-надеждни. При тях трябва да се следи най-вече за няколко повреди – износени елементи от спирачната система, течове на масло от гарнитурата на главата на двигателя и дефекти по електрооборудването. Освен това може да има тракане на карета по задните мостове – но това се отстранява лесно със смяната им. Хубавото на Saxo е, че резервните части са евтини, а и ремонтите не са сложни за извършване.
При краш-теста на EuroNCAP през 2001 г. Saxo получи само две звезди за защита на пътниците и на пешеходците, което е доста под нивото дори на конкуренцията от онези години, но този автомобил наистина е правен за хора, за които най-важното е бюджетът.