Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
citroen-c5-l-01.jpg

Citroen C5

Citroen C5 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Citroen C5, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Citroën C5 е голяма семейна кола, произвеждана от март 2001-а насам. C5 е наследник на Citroën Xantia и е първият Citroën с “Cx” номенклатура. Новото поколение не е толкова просторно, но пък е по-солидно и съответно – с повишена надеждност. Да, моделът не е нито най-динамичният, нито най-добре реагиращият или най-комфортният, но е добре развит компромис. Такъв, от който френската марка може да бъде горда. Първото поколение C5 е налично само като петвратен хечбек или петвратно комби. Задвижването е от 1.8- или 2.0-литрови редови четирицилиндрови бензинови двигатели или 3.0-литров V6 бензинов двигател, както и 1.6-, 2.0- и 2.2-литров директен дизелов инжекцион. Първото поколение C5 е последният Citroën, разработен под президентството на Жак Калве. И в него продължава развитието на хидропневматичното окачване, което вече се казва Hydractive 3. Голямата промяна е използването на електронни сензори, които заменят механичните коректори на височината. Това позволява на компютъра да контролира напълно височината на автомобила – при високи скорости окачването е ниско, а при по-бавно шофиране по бабунести пътища C5 се повдига. Има и възможност за ръчен контрол, но той може да бъде преодолян от компютъра, ако скоростта не отговаря на определени параметри. По-сериозната промяна обаче е, че противно на традицията на Citroën, нито спирачките, нито воланът използват същата хидравлична система като окачването. Hydractive 3 подобрява качеството на возенето и позволява на автомобила да продължи да се движи на три колела, ако едната гума е спукана. През септември 2004-а C5 минава през сериозен фейслифт (нова предница и задница, която кореспондира с променения вид на Citroën C4). Хечбекът е удължен с 13 сантиметра, а пък комбито – с девет. Освен това предните фарове на новата версия са въртящи се. Краят на първия модел идва през декември 2007-а, като последният автомобил, слязъл от конвейера, е под номер 720,000. Според тестовете на Dekra при употребяваните автомобили това поколение C5 е на средното ниво за класа си. По-честите проблеми са при амортисьорите и кормилната уредба.

„Германският“ външен вид

Второто поколение C5 е официално представено през октомври 2007-а. Външният вид е различен – вече не е хечбек, което води и до критики, най-вече от феновете на „френския“ вид на Citroën. Според тях новите автомобили са с твърде „германски“ екстериор и нарушават традицията на марката. Размерите са повишени – 16 сантиметра по отношение на дължината и 9 сантиметра по отношение на височината (но пък и това не помага по отношение на изоставането във вътрешното пространство в сравнение с Mazda 6 или Ford Mondeo). Масовите продажби започват през февруари 2008-а, а три месеца по-късно на пазара вече е и комбито, от което в Германия се продават доста бройки (около 50,000 до момента). C5 печели наградата за автомобил на годината в Ирландия и също така за вносен автомобил на годината в Япония. Второто поколение е налично както с обикновено окачване, така и с хидропневматично. Наличен е и още един двигател – 2.7-литровият Ford AJD-V6/PSA DT17, използван и в Citroën C6. През 2009-а този агрегат е сменен от подобрен 3.0-литров, който, макар и по-мощен, има намален разход на гориво и по-ниски емисии на вредни газове. През 2010-а 2.0-литровият HDi 140 и 2.2-литровият HDi 173 са сменени от 2.0-литров HDi 160. Година по-късно е ред на скромен фейслифт – козметичните промени включват LED фарове и стопове. Освен това са добавени три нови двигателя – два дизелови и един бензинов. През юли 2012-а C5 минава през още един минимален фейслифт, като повечето промени са в интериора. При употребяваните автомобили е по-добре да се търсят модели след 2010-а, тъй като по-ранните имат проблеми в ходовата част и електрониката. През май 2016-а C5 е изтеглен от пазарите в Обединеното кралство. Причината – разочароващите продажби. От 2008-а насам са продадени едва 17,105 бройки, като през 2015-а броят им е отчайващите 237.