Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
audi-tt-l-01.jpg

Audi TT

Audi TT Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Audi TT, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Audi TT е малък спортен автомобил с две врати, произвеждан от немската компания от 1998-а година. Първите две поколения използват панели, направени и боядисани във фабриката в Инголщадт, но сглобени в завода в Гьор. Третото поколение е изцяло произведено в унгарския град. TT е като концептуален автомобил в серийно производство, без обаче да се правят компромиси с дизайна и качеството. А и не гори като змей. Първото поколение е пуснато като купе през септември 1988-а, а роудстърът се появява година по-късно. Използваната платформа е PQ34 в употреба и от Volkswagen Golf Mk4, Audi A3 и Škoda Octavia. Леките разлики са в различния профил на броните и добавянето на малки прозорчета зад задните врати. Ранните модели ТТ стават известни със серии от тежки катастрофи в Европа, повечето при скорости над 180 км/ч. И двата модела са прибрани в сервизите в началото на 2000-та година – добавени са електронна програма за стабилност и заден спойлер, а освен това са направени модификации по окачването. Скромен фейслифт през 2003-а води до повишена практичност и подобрен стил. Двигателите са като на братята по платформа – 1.8-литров редови четирицилиндров 20-клапанов двигател с турбокомпресор (178 или 222 конски сили). 4x4 задвижването е опционално за по-скромния двигател и стандартно за по-мощния. В началото на 2003-а е добавен 3.2-литров VR6 (247 конски сили), а в средата на годината започва да се предлага трансмисия с двоен съединител – DSG – и по-твърдо окачване. През 2005-a в ограничени количества излиза Audi TT Club Sport. Мощността е увеличена, а теглото намалено със 75 килограма, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.9 секунди и електронно ограничена максимална скорост от 250 км/ч. При употребяваните автомобили трябва да се търсят следи от катастрофи и последвали ремонти и да се пробва запалването при напълно студен двигател.

По-леко, по-бързо, по-надеждно

Второто поколение ТТ бе представено на 6 април 2006-а. Конструирано е на базата на PQ35 платформата, използва алуминий в предните панели и стомана в задните, за да запази почти неутралното си ниво на дистрибуция на тежестта. В сравнение с предишното поколение размерите са увеличени – 127 милиметра на дължина и 76 милиметра на ширина. Първоначално двигателите са само бензинови – новият 1.8-литров ЕА888 TFSI (само в Германия до 2009-а) и 3.2-литровият VR6 от предишното поколение. Като всички модели, базирани на PQ35, задното окачване вече е напълно независимо, като то може да бъде подобрено и със системата Audi Magnetic Ride, която използва електронно контролирани магнитни амортисьори. Новото TT е с подобрен заден спойлер, който автоматично се удължава при скорости над 120 км/ч и се прибира при скорости под 80 км/ч. Първата дизелова версия се появи през 2008-а. Audi TT 2.0 TDI quattro е задвижвано от новия 2.0-литров TDI двигател, като ускорението от 0 до 100 км/ч се постига за 7.5 секунди при купето и 7.7 секунди при роудстъра. Максималната скорост пък е съответно 226 и 223 км/ч, а разходът – 5.3 и 5.5 литра на 100 километра. От Dekra са на мнение, че при употребяваните автомобили TT е на едно от водещите места за надеждност, като най-често срещаните проблеми са със светлините. Първият S модел на ТТ бе представен през 2008-а година. Двигателят – 2.0 TFSI е сериозно модифициран, окачването е свалено с 10 милиметра, а Audi Magnetic Ride е стандартно. Екстериорът също леко се различава от този на нормалния TT. През 2009-а Audi пусна и първия компактен спортен автомобил – TT RS. Двигателят е изцяло нов 2.5-литров бензинов с турбокомпресор. Също както TTS, RS е с по-ниско окачване и стандартно Audi Magnetic Ride. Официалните цифри за ускорението от 0 до 100 км/ч са 4.5 секунди за купето и 4.7 за роудстъра. През 2012-а на пазара излиза TT RS plus с още по-мощен двигател (355 конски сили) и максимално ограничена скорост от 280 км/ч.

Виртуалният кокпит и истинската спортна кола

Третото поколение се появи през 2014-а, като изненадващо Audi не направи особени промени във външния вид. Платформата е MQB – тоест има още повече алуминиеви елементи, а теглото продължава да намалява. 2.0-литровият бензинов TFSI (230 конски сили в ТТ, 310 в TTS) е истински звяр, но има и 1.8-литров с по-ниска мощност и разход. Дизеловият 2.0-литров TDI също е отличен, макар и само с предно задвижване и ръчна трансмисия. Интериорът е сензационен – не само заради виртуалния кокпит, който замества нормалното табло, но и заради качеството на материалите и удобството на седалките. Всичко това прави усещането при шофиране незабравимо, а ТТ вече е истинска спортна кола.