Audi RS3 Преглед
Виж подробен преглед на автомобила Audi RS3, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още
Върхови мотори, двойно предаване, спортни атрибути като спойлери, широки калници или алуминиеви огледала – с тези специфични характеристики на оборудването през 1999 г. стартира Audi S3 като топмодел на компактния клас от Инголщадт. Първоначално само във вариант с две врати, отговарящото за спортния имидж дъщерно дружество на концерна VW представя второто поколение на Audi S3, като от 2008 г. се предлага и в спортен вариант с пет врати. Скоро след това пред много клиенти изниква въпросът защо всъщност производителят оставя компактната си класика само в S линията.
Представяне на Audi RS3 като новия топмодел сред компактните
При по-големите Audi A4 и Audi A6 летвата е поставена много по-високо: в средния клас линията модели на Audi RS още от представянето на Audi RS2 през 1994 г. е абсолютен победител в представянето сред комбитата, лимузините и кабриолетите. Това все още важи до 2010 г., докато е на разположение най-мощното оборудване за тези модели дванадесет години след въвеждането на компактния клас. В началото на 2011 г. на пътя се появяват първите Audi RS3 Sportback.
Спортен дизайн за Audi RS3
Своята водеща роля в компактния клас на Инголдщадт Audi RS3 демонстрира още с външния си вид на пръв поглед: в динамичния спортен дизайн на автомобила с пет врати в предния изглед доминира охладител в единична рамка, както и алуминиеви корпуси на големите въздуховоди. Задният изглед е определен от сребристия дифузор, в който са интегрирани хромираните двойни ауспуси. По избор хромираните корпуси могат да бъдат поръчани и в лъскаво черно. Друга характерна особеност на спортната версия на Audi RS3 се явява вграденият в покрива страничен спойлер, който очевидно трябва да се грижи за мощността при оптимизирането на задното предаване. Серийното производство е с 19-цолови гуми с алуминиеви джанти, които се комбинират с 18-цолова спирачна система.
Audi RS3 получава кокпита на спортен автомобил
В интериора си Audi RS3 също се отличава от масовите серийни модели в компактния клас. За усещането за спортен автомобил се грижат създадените специално за по-добро странично поддържане седалки, които опционално могат да се сменят с цветно акцентирани седалки в черно и червено. Иначе като цяло кокпитът е доминиран от пуристично черно с деликатни алуминиеви елементи. Към това се добавя спортен кожен волан с лостчета за превключване, както са познати от спортните състезания. Съвсем подходящо производителят на Audi RS3 е добавил към това и лъскави алуминиеви педали против подхлъзване.
Спортният двигател на Audi RS3
При двигателите производителят от Инголщадт избира за Audi RS3 турбобензинов от петцилиндровия клас. 2.5-литровият двигател предлага на разположение на Audi RS3 мощност до 250 кВт (340 к. с.), която с въртящ момент от 450 Нм осигурява спортен звук и бързо набиране. От нула до сто Audi RS3 ускорява за 4.6 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. С този мощен двигател оборудваното със система за връщане на спирачната енергия Audi RS3 дава среден разход на бензин от 9.1 литра на 100 км. Това съответства на 212 г/км въглеродни емисии. Двигателят е комбиниран със седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител за бързо превключване на предавките.