Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
audi-a6-l-01.jpg

Audi A6

Audi A6 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Audi A6, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Audi има огромен опит и в семейните автомобили, и в бизнес класата, и не е чудно, че наследникът на Audi 100 – Audi A6, се радва на същия успех. Аudi 100 минава през три поколения преди четвъртото C4 да получи сериозен фейслифт и през 1994-а да бъде преименувано на A6, за да се включи в новата цифрова номерация на компанията. Екстериорът е променен минимално – нови предни и задни фарове, нова решетка на радиатора, леки модификации на шасито, двигателите и трансмисиите. Двигателите са 1.8-литров 20V четирицилиндров, 2.6-литров 12v V6 и 2.8-литров 30v V6 бензинови и два дизелови – 1.9 TDI и 2.5 TDI. Моделите са седан и комби, като има и по-спортна версия: Audi S6. Максималната скорост е 235 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч се достига за 6,7 секунди. През февруари 1997-а е представено второто поколение A6 (Typ 4B), което е базирано на нова платформа на Volkswagen Group – C5. Този модел осезаемо покачва нивото на качество и попада в категорията на директните съперници от петите серии на BMW и Mercedes Benz E-Class. Комбито излиза на пазара половин година след седана, а през 2002-а е време за фейслифт – нови предни фарове и решетка, различни цветове и още по-богата гама двигатели. 1.8-литровият агрегат е заменен от 2.0-литров, 1.9-литровия TDI е модифициран и е по-мощен, а и вече е снабден с шестстепенна ръчна трансмисия. S6 също получава подобрения, а по-късно на сцената излиза и ултра спортният Audi RS6, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди. Първоначално RS6 се предлага само в комби вариант, но по-късно е добавен и седан. През май 2003 в тест на списание Car and Driver RS6 изпреварва BMW M5, Mercedes-Benz E55 AMG и Jaguar S-Type R. Комбито A6 Avant е в основата на полуофроуд модел, носещ името Audi allroad quattro. Две системи, нефигуриращи в другите quattro модели, пък осигуряват възможност на allroad да мине официалното тестово трасе за Land Rover – единственият SUV, справил се с предизвикателството.

Още качество и употребявани автомобили

Третото поколение A6 е представено през 2004-а. C6 (Typ 4F) е еволюция на C5, но е малко по-дълго и с нова решетка. Качеството продължава да нараства, а технологиите вътре са осезаемо по-модерни и се контролират от интегрирания дисплей, което сериозно намалява броя на бутоните по таблото. Гамата от двигатели е същата като в предишния модел, но е представена технологията за директно впръскване (FSI). Комбито е на пазара през 2005-а, а година по-късно на сцената излиза и Audi A6 allroad quattro. Моделът е с адаптивно окачване и перманентно 4x4. Двигателите са два бензинови FSI – 3.2-литров V6 и 4.2-литров V8, и два дизелови TDI – 2.7-литров и 3.0-литров. През 2005-а А6 спечели наградата за автомобил на годината в Европа, като изпревари Porsche 911 и Volvo S40. Audi S6 се произвежда от 2006-a до 2011-a, като е задвижван от 5.2-литров FSI V10 и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.2 секунди. Краш тестовете на Euro NCAP завършат с положителен резултат (по-висок от предишното поколение) – пет звезди от пет възможни за пасажерите. Неслучайно моделите от това и следващото поколение са сред най-добре представящите се на пазара на употребявани автомобили.

Агресивното Audi A6

Последното поколение Audi A6 (C7 Typ 4G) излиза на пазара в началото на 2011-а. То е сериозно повлияно от Audi A8, като взаимства елементи от екстериорния дизайн. A6 споделя интериора, платформата и гамата от двигатели със седана Audi A7, но А6 изглежда доста по-агресивно от роднините си. Двигателите са 2.8-литров FSI V6 и 3.0-литров турбо FSI, както и три дизелови агрегата. От 2012-а А6 включва всички асистент системи от А8 и е изцяло с LED фарове. През тази година се появява и хибрид, макар че с електрическите си двигатели той може да измине едва три километра. A6 allroad quattro и S6 също излизат на сцената през 2012-а. Краш тестовете са отлични и А6 получава пет звезди от пет възможни от Euro NCAP. Резултатите от тестовете на Dekra също са впечатляващи – минимални проблеми във всички области, без значение от пробега на употребяваните автомобили.