Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
audi-a4-l-01.jpg

Audi A4

Audi A4 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Audi A4, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Audi A4 се произвежда от 1994-а и е базиран на Group B платформата на Volkswagen Group. Първото поколение А4 е наследник на А80 и е налично като седан и комби. При второто и третото поколение има и кабриолет, но после тази разновидност минава към А5, за да може А4 да се върне в сегмента на луксозните компактни автомобили.

Варианти на Audi A4

Първото поколение (Typ 8D) дебютира през октомври 1994-а и три месеца по-късно вече се продава в Европа. Двигателите са в сериозен диапазон – от 1.6-литрови до 2.8-литрови бензинови и 1.9-литров дизел, макар че на пазара в Америка единственият двигател до 1997-а е 2.8-литров V6. Audi A4 е и първият модел на Volkswagen Group, в който е наличен новият 1.8-литров 20v двигател с пет клапана на цилиндър. Тук е и дебютът на новата tiptronic автоматична трансмисия. Първата версия постоянно минава през дребни промени, но най-сериозната е през 1997-а – шестстепенна ръчна трансмисия, 2.8-литров 30v V6 двигател, а 2.5-литровият V6 TDI става стандартен за куатро-то. През същата година Audi става първият европейски производител, пуснал в серийно производство хибрид – третото поколение Audi duo, базирано на A4 Avant. Второто поколение B6 (Typ 8E/8H) дебютира през октомври 2000-а, като вече е на B6 (PL46) платформа. Новият стил е вдъхновен от дизайна на второто поколение Audi A6. Базовият 1.6-литров бензинов двигател остава непроменен, но повечето други агрегати са с повишена мощност. Стандартни пък стават няколко асистиращи системи – ESP, ABS и EBD. Комбито Avant e представено през юни 2001-а и продажбите му започват през септември. През 2003-а Audi отново представя S4, вече с по-мощен двигател – 4.2-литров V8, а също така и A4 кабриолет с електронно задвижван хидравличен покрив, който се разпъва за по-малко от 30 секунди. B6 минава с по-висока оценка тестовете на Euro NCAP – четири звезди от пет възможни за пътуващите в автомобила, но само една звезда за пешеходците. През 2004-а Audi представя ревизиран вариант на A4 (вътрешна номерация B7). Външно промяната е в решетката – тя е трапецовидна като на третото поколение А6. Отвътре промените са повече – нови електронни системи, нови двигатели и нова геометрия на окачването. При смяната на B7 с B8 през 2008-а моделите от предишната серия минават промяна на предницата и задницата и се превръщат в SEAT Exeo. Всъщност цялата конвейерна линия от фабриката на Audi в Инголщадт, която произвежда Audi B7 A4, е разглобена и преместена в завода на SEAT в Марторея, Испания.

Огромният багажник

Официалното представяне на B8 А4 е през септември 2007-а на шоуто във Франкфурт. Платформата на този модел е вариант на Audi MLP, използвана за Аudi А5 купе. Тя осигурява по-добър контрол върху автомобила, което води до повишена сигурност и удоволствие от шофирането. B8 A4 е по-дълъг от предишния модел със 117 милиметра, което осигурява повече пространство за пътниците отзад и има повишена вместимост на багажника (480 литра за седана и 1430 литра при свалени седалки за комбито). Огромният багажник е и причината в Германия да са продадени сериозен брой комбита, което ги прави и по-достъпни на пазара за употребявани автомобили. И макар А4 да изпреварва конкуренцията в класа си по горните показатели, 2.0-литровия TFSI двигател е по-слаб от шестцилиндровите двигатели на съперниците. Audi S4, оборудван с V6 3.0 TFSI двигател, обаче няма подобни проблеми и е приет доста добре. Освен седан и комби, за китайския пазар има версия A4L (с увеличена дължина) и A4 allroad quattro (с увеличен клиърънс, различна предна решетка и постоянно Quattro 4x4). През 2011-а моделът претърпя козметичен фейслифт, като именно тези разновидности са предпочитани при употребяваните автомобили. Тестовете на Dekra са категорични, че заради добрата си изработка и високата издържливост, Audi е на много високо ниво. При това, без значение от пробега. Петото поколение бе показано през юни 2015-а и външно има по-големи размери от предишното, но пък е по-леко със 120 килограма. Това е защото 90 процента от компонентите са нови. Резултатът е леко и елегантно шофиране без напрежение и много техника, която прави всичко по-лесно.