Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
alfa-romeo-147-l-01.jpg

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Alfa Romeo 147, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Alfa Romeo 147 е малък семеен автомобил с три или пет врати, произвеждан от 2000-а до 2010-та година. 147 е наследник на 145 и 146 и е базиран на по-големия като размери 156 салон. Машините се предлагат с 1.6-, 2.0- и 3.2-литрови бензинови двигатели, както и с 1.9-литров дизелов двигател. Красив и бърз, това е автомобил за шофьори със спортно настроение. Но не и с прекалено високи очаквания. Alfa Romeo 147 се предлага с две нива на оборудване – Turismo и Lusso. 147 е първата Alfa с климатик с две зони и електронен тракшън контрол. Моделът печели наградата за автомобил на Европа през 2001-а, като изпреварва Ford Mondeo и Toyota Prius. Огромна заслуга за това има дизайнът, дело на Валтер де Силва и Волфганг Егер. Други награди, спечелени от Alfa Romeo със 147, са „Златният волан“ на Bild am Sonntag, трофей за дизайн на Automobile Magazine и вносен автомобил на годината в Бразилия (2002). Общо от 147 са произведени около 580,000 бройки, което означава и не особено голям избор на пазара на употребявани автомобили. Но пък както с повечето автомобили на италианската марка, цената на вторичния пазар пада бързо, тоест сделките ще са добри. Главните критики са заради ниската надеждност (макар че точно 147 е един от най-сигурните модели на Alfa Romeo), неудобните седалки и твърдото шофиране и липсата на достатъчно място за пътниците в кабината (особено в сравнение с конкурентите от Audi и BMW). Първият сериозен фейслифт е от 2004-а, като екстериорът е сериозно променен, за да е в час с по-новите модели 159 и Brera. От концептуалния Alfa Romeo Visconti пък идва по-агресивният изглед. Иначе са променени решетката, предните фарове, задните стопове и интериорът (за всички модели без GTA версията). Освен това вече е наличен и нов, по-мощен дизелов двигател. През 2006-а е представена още една версия – 1.9 JTD Q2. Тя е с Торсен диференциал с повишено вътрешно съпротивление. Година по-късно на пазара се появява още една разновидност 147 Ducati Corse. Дизеловият двигател дава мощност от 168 конски сили, а диференциалът пак е Торсен с повишено вътрешно съпротивление. При употребяваните автомобили най-важно е да се провери състоянието на двигателя, което е и слабото място на 147. Освен това до 2006-а година ESP не е серийна за всички автомобили. Тоест – тези от последните четири производствени години са за предпочитане.

Горещият хечбек

Спортният модел 147 GTA се появява на пазара през 2002-а. Горещият хечбек използва 3.2-литров V6 двигател, който дава мощност от 247 конски сили и максимална скорост от 246 км/ч. Този модел е по-широк с 30 милиметра заради гумите, които използва (225/45R17). Повечето 147 GTA са с шестстепенни ръчни трансмисии, но ограничен брой са с полуавтоматичната Selespeed система. Общо са произведени 5029 147 GTA, като от тях 1004 са със Selespeed. Оценките за този модел обаче са възторжени – и заради бързото ускорение, и заради реакцията на волана на всяко докосване.

Съдебно дело заради 147

Най-странният случай, свързан със 147, е от Хърватия. През 2006-а Йосип Лерга си купува Alfa Romeo 147 GTA, но заради проблем със спирачките, е принуден да даде автомобила на сервиз. 45 дни по-късно той си го получава обратно, но машината се чупи на следващия ден. Заради продължаващите проблеми, Лерга развива високо кръвно, аритмия и психологически проблеми, като в крайна сметка завежда дело на обезщетение от 50,000 евро. Подобни грижи със 147 обаче са нещо напълно очаквано. Според експертите от Dekra по-високата мощност води до по-бързо износване и повреди. И като цяло автомобилът се представя по-зле от средното ниво за класа си по отношение на честотата на повредите.